تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : 5393
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بيان اينكه در حال حاضر حدود 70 درصد از زیرساختهای نرمافزاری در حوزه شهر هوشمند آماده است گفت: لازمه تحقق طرح‌ها در شهر هوشمند هم‌افزایی و همكاري بين دستگاهي است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

همایون یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز،‌ با اشاره به تشکیل ستاد شهر هوشمند در شهرداری قم اظهار داشت:‌ سابقه این موضوع به سال ۹۴ در شهرداری قم برمی‌گردد که دغدغه این مسئله در مدیریت شهری قم ایجادشده بود ولی در سال‌های گذشته به‌ویژه از سال ۹۵ تلاش‌های زیادی برای تحقق و حرکت بر مبنای برنامه، در این موضوع به جدیت پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه هر حرکتی در مسیر فناوری اطلاعات در مسیر هوشمندسازی است، افزود: البته این مفهوم بدین معنی نبوده که اگر فناوری اطلاعات را توسعه دادیم، شهر هوشمند شود؛ هوشمندی مفهومی ویژه شامل مباحث علوم اجتماعی، تعاملات بینحوزهای، مباحث نگرشی و … علاوه بر فناوریهای نوین ازجمله فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

رئیس ستاد شهر هوشمند قم تحقق اهداف این ستاد در شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: لازمه تحقق طرح‌ها در شهر هوشمند هم‌افزایی و همکاری بین دستگاهی است،‌ به‌عنوان نمونه باید حتماً کمیته راهبردی شهر هوشمند را با همکاری استانداری و دستگاههای ذیربط تشکیل دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر تحقق شهر هوشمند در قم چند مشکل داشتیم،‌ عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات نداشتن چارت فعالیتی است چراکه سازمانهای فناوری اطلاعات نمیتوانند تمام مأموریت‌های این حوزه را به تنهایی پیش ببرند و اختیارات بسیار کمی در این زمینه دارند.

یزدان پناه ادامه داد:‌ سازمانهای فناوری اطلاعات سازمانی زیرمجموعه شهرداری بوده و قدرت و اختیارات لازم و کافی را برای هوشمندسازی یک شهر ندارند.

وی مشکل دیگر عدم پیشبرد اهداف شهر هوشمند در قم را عدم همکاری دستگاه‌های مدیریتی استان برشمرد و یادآور شد: متأسفانه مجبور شدیم بازگشت به شهرداری داشته و طرح شهرداری هوشمند را پیش ببریم که در درون شهرداری هم حرکت‌هایی آغاز شد و  به حدود ۴۰ درصد اهداف رسیدیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم اضافه کرد: مشکل دیگر اولویتهای کاری بود؛ وقتی در شهر به دلیل وجود مشکلات زیرساختی انجام پروژه‌های عمرانی و مسائلی ازایندست نسبت به هوشمندسازی اولویت دارند، طبیعی است که سرعت کافی برای پیگیری حرکتهای هوشمندسازی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از زیرساختهای نرمافزاری در حوزه شهر هوشمند آماده است و با این زیرساخت‌ها می‌توان تمام سامانه‌های دستگاههای اجرایی مختلف شهر را به یکدیگر مرتبط کرد و از دید شهروندان نوعی از یکپارچگی ایجاد می‌شود.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.9bsurhbffiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما