کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام شهردار قم به مناسبت هفته دفاع مقدس

30 شهريور 1400 ساعت 21:44

شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن ۳۱ شهریور ماه سالروز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن ۳۱ شهریور ماه سالروز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسمه تعالی

فرهنگ مقاومت از مکتب عاشورا عزت یافته و شهادت در آن نهادینه شده است و شیعه مترجمی بسیار زیبا برای رزمایش عملی استقامت و پایمردی است. تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی که با توکل به حق تعالی، رهبری امام راحل، امید و مجاهدت و پشتکار مردم به ثمر رسید؛ سرشار از درخشش‌هایی است که دفاع مقدس نمادی تمام عیار از صبر و شکیبائی در آینه مقاومت آن است.

این دفاع و پایمردی صرفاً مبارزه سخت افزاری نبود بلکه در مقابل حملات نرم دشمن بخوبی ایستاد و عرصه بروز جلوه‌های زیبائی شناسی معنوی، ایمان و اتکال به خداوند متعال در سخت‌ترین لحظات را تجلی بخشید.

فرهنگ تمدن ساز دفاع مقدس، هویت بخش بوده و ثابت کرد که توان ما به میزان امکانات ما نیست بلکه فراتر از ابزارهای مادی است.

از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه داخل؛ خود باوری، فرهنگ سازی بین نسلی و مشارکت مردم در قالب بسیج مستضعفان و ایجاد وحدت ملی و التزام جمعی به حفظ منابع، مرزها و سرمایه‌های ملی و در ساحت بین الملل الگوبودن و معرفی توانمندی و ظرفیت‌های مغفول مانده و انتقال مفاهیم ناب ظلم ستیزی و راهنمایی موفق برای نهضت‌های آزادی بخش و امت‌های اسلامی گردید و ایران اسلامی نشان داد که عزت با مقاومت رقم می‌خورد و راه برون رفت از مشکلات اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و نه بیگانگان است که  وضعیت کنونی افغانستان بهترین دلیل روشن بر غیر قابل اعتماد بودن استکبار و آمریکاست.

تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری اربعین سید الشهداء مولا اباعبدالله الحسین (ع) بار محتوایی و معنایی فرهنگ ایثار و شهادت را برجسته‌تر کرده؛ هرچند پیام عاشورا و فلسفه این قیام همواره چراغ راه و سلسله جنبان هشت سال دفاع مقدس بوده است. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام و تقدیم ادب و احترام به ساحت تمامی ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا؛ این هفته با خیر و برکت را گرامی داشته و توفیق خدمت به جامعه اسلامی را به همگان در سایه عنایات خاصه بقیه الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و راهنمایی‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای مد ظله العالی مسألت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

 

 

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 5385

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/5385/پیام-شهردار-قم-مناسبت-هفته-دفاع-مقدس

قم فوری
  https://www.qomefori.ir