تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 5384
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: دومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سعید سامانلو و مهدی علیدوست از شهدای جبهه مقاومت و مدافع حرم در سطح منطقه دو در انتهای خیابان شاهد رونمایی و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
دومین دیواره نگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی به بهره‌برداری رسید/ آغاز سومین دیوارنگاره شهیدان سلیمانی و ابومهدی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

سیدمحمد موسوی منش در حاشیه آیین تجلیل سراسری از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، افزود: سومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز به‌زودی در یکی از مناطق شهری قم آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: محورهای باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نام‌گذاری‌های مختلفی شده و دراین‌بین یکی از محورهای اصلی که ورودی این مجموعه است با عنوان ” دیار عاشقان” نام‌گذاری شده و طی یک برنامه زمان‌بندی‌شده خروجی رویدادهای ساخت آثار هنری حجمی سرداران شهید و علما در این محور جانمایی شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: در فاز اول این محور ۶ سردیس شهیدان جواد دل آذر، مهدی زین‌الدین، اسماعیل صادقی، عباس اکبری و آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی و سید مصطفی خمینی نصب‌شده و در فازهای بعدی سردیس سرداران و علمای دیگر اضافه خواهد شد.

موسوی منش خاطرنشان کرد: هنرمندان برای طرحی سردیس سرداران شهید و علما می‌توانند سوابق و آثار خود را برای داوری و بررسی کارشناسی به سازمان زیباسازی شهرداری قم ارسال کنند تا پس از تأیید با حضور در کارگاه فنی اقدام به طراحی و ساخت سردیس‌های جدید نمایند.

وی تصریح کرد: در ساخت سردیس شهدا سعی شده تا موارد گوناگونی ازجمله رأفت و مهربانی در چهره در کنار اقتدار و عظمت آن‌ها موردتوجه هنرمندان در مراحل طراحی و ساخت قرار گیرد.

موسوی منش افزود: علاوه بر ۶سردیس نصب‌شده در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردیس شهیدان مرتضی آوینی، علی اوسطی و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز در مناطق دیگر شهر قم نصب‌شده است.***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.wbsurhbfaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما