تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 5376
برگزیدگان سومين جشنواره نمای مطلوب شهرداری قم طی مراسمی با حضور مسئولین جشنواره و مدیران شهری تقدیر شدند.
برگزاری اختتامیه سومین جشنواره نمای مطلوب قم/اسامی نفرات برگزیده اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

 آیین اختتامیه سومین جشنواره نمای مطلوب با حضور علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان جشنواره و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر قم، امروز دوشنبه ۲۹ شهریورماه برگزار شد.

این جشنواره در زمینه‌های عکاسی تخصصی و نماتکانی برگزار شد و آثار شهروندان قمی به‌صورت تطبیقی و مقایسه‌ای در هیئت‌داوران به‌عنوان نما‌تکانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

«آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی به منظور نهادینه کردن فرهنگ زیباسازی در میان شهروندان»، «ارتقای دانش عمومی سازندگان و طراحان در زمینه طراح نما»، «افزایش تعاملات مردم و مدیریت شهری در راستای بازآفرینی هویت فضاهای شهری»، «شناساندن ارزش‌های معماری بومی و توجه به فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی»، و «دستیابی به معیارهای طراحی نماهای شهری با رویکرد تقویت حس زیبایی شناختی جمعی» از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

این جشنواره به همت شهرداری قم و با همکاری جهاد دانشگاهی مرکز استان قم برگزار شد و در آن آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیئت‌داوران در سه مرحله در خصوص انتخاب، ثبت و ارائه صحیح سوژه، شناخت موضوع و ذائقه مردم درانتخاب نما، نظم و انتظام در نمای ساختمان‌ها و احترام به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان قم موردبررسی قرار گرفت.

در این جشنواره ۴۰۲ اثر توسط علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان به دبیرخانه رسید که ۲۲ اثر در مجموع برگزیده شناخته شدند.

از آنجا که آثار دریافتی براساس معیارهای داوری حائز رتبه‌های اول تا سوم نبودند، با توجه به سطح و کیفت آثار و براساس تصمیم هیئت‌داوران در هر بخش، نفرات “شایسته تقدیر” انتخاب شدند.

در بخش عکس‌برداری با دوربین از نماهای تاریخی، ۳ نفر با در نظر گرفتن معیارهای ترکیب‌بندی، موضوعی و انتخاب کادر مناسب، به‌عنوان شایسته تقدیر به نام‌های کوثر ملکشاهی، حیدر محمودنژاد و فاطمه افراد انتخاب شدند.

در بخش عکس‌برداری با دوربین با محوریت نمای مسکونی مطلوب، نیز ۴ نفر با در نظر گرفتن معیارهای انضباط در نما، انتظام در نما، جنبه موضوعی عکس، الگو برای نمای شهری در مقیاس‌های مینیمال، متعارف و عامه‌پسند، با نام‌های مهدی تقی زاده، علی اسماعیلی، محمدرضا شفائی و محسن صبوری به‌عنوان شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شدند.

همچنین در خصوص بخش عکس‌برداری با دوربین با محوریت نمای مسکونی نامطلوب، با توجه به معیارهای داوری، اثری به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب نشد.

در بخش عکس‌برداری با موبایل با محوریت نمای تاریخی، ۴ نفر با در نظر گرفتن معیارهای ترکیب‌بندی، موضوعی و انتخاب کادر مناسب با اسامی محمدمهدی صادقی، زهرا عبدالهی، فاطمه خانعلی و علیرضا صادقیان پور به‌عنوان شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شدند.

در بخش عکس‌برداری با موبایل با محوریت نمای مسکونی مطلوب، هم نادره نجاتی و علی‌اصغر انصاری بیدار به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در بخش عکس‌برداری با موبایل با محوریت نمای مسکونی نامطلوب، ۲ نفر با در نظر گرفتن معیارهای عدم رعایت شاخصه‌های نمای نامطلوب، شلوغی و عدم سادگی، عدم تناسبات نما و عدم هماهنگی نما با بافت مجاور و همچنین استفاده از المان‌های غیربومی، به نام‌های ثریا سادات سمیعی نژاد و محمدمهدی کشوری فرد به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در حوزه نماتکانی نیز سرکار خانم سیده احترام السادات شریفیون با در نظر گرفتن معیار الگویی در حذف زوائد بصری، به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

در برنامه فتوواک زیرمجموعه جشنواره نمای مطلوب هم آقایان حسین مظفری و محمد امیدواریان، نفرات شایسته تقدیر در بخش موبایل تقدیر شدند.

در بخش‌های مرتب با عکس‌برداری با دوربین هم خانم‌ها بنت‌الهدی آموزنده، زهرا ایرانی و زهره السادات لاجوردی نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند.

شایان‌ذکر است که به برگزیدگان این جشنواره در بخش عکس‌برداری با موبایل مبلغ ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال به هر نفر، در بخش عکس‌برداری با دوربین مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به هر نفر، در بخش فتوواک مبلغ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال به هر نفر و در بخش نماتکانی ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ اهدا می‌شود.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.mqpa2bq1ela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما