تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 5375
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در طرح‌هایی که برای برنامه دوم شهرداری قم پیش‌بینی‌شده، به مسئله ارتقای کیفی محلات و مشارکت مردمی بیشتر توجه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

محسن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه محوری در اقدامات شهرداری، اجرای برنامه قم ۱۴۰۰ را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ارتقای کیفی محلات از موضوعاتی بود که در برنامه اول آن را دنبال می‌کردیم و با این هدف شبکه همیاران محلات را شکل دادیم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در موضوعات خاصی همچون پسماند و فضای سبز عملی  شد، ابراز کرد: به دلیل اینکه بحث ارتقای کیفیت زندگی در هر محله به عوامل مختلفی وابسته بوده که یکی از عوامل شهرداری بود، به طور کامل موفق نبودیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: شهرداری در محلات اقداماتی مانند نظافت، اوقات فراغت، توسعه فضای تفریحی و سبز و توسعه زیرساخت‌ها را دنبال می‌کرد، اما در بحث‌های اقتصادی، خود مردم ساخت وساز می‌کردند و در بخش‌های فرهنگی و فرهنگ شهروندی نیز شهرداری اقداماتی را انجام میداد، اما بازهم خود مردم بیشتر این مسائل را در ارتباطات اجتماعی ایجاد می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه نخست نتوانستیم به سمت ارتقای کیفی محلات و نیازسنجی برویم؛ دلایل این عدم تحقق را مورد توجه قرار داد و گفت: چون گروه‌های محلی شکل نگرفته بود و به همین دلیل در آسیب‌شناسی برنامه اول و تدوین برنامه دوم به سراغ نظرات مردمی رفتیم.

رنجبر با اشاره به اینکه در الگوی برنامه‌ریزی شهری همگرا مسئله استفاده از نظرات جامعه ذینفع که مردم هستند، بسیار مهم است یادآور شد: در این مسیر با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و حقیقی و با همکاری بسیج و دیگر ظرفیت‌های شهر جلو رفتیم و به همین دلیل در طرح‌هایی که برای برنامه دوم پیش‌بینی‌شده، به مسئله ارتقای کیفی محلات و مشارکت مردمی بیشتر توجه شده است.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌شده، این است که سیستم فرصت دهی به مشارکت ذینفعان را عملیاتی و گروه‌های محلی را ایجاد و با استفاده از نظرات معتمدین و اقشار مختلف برنامه‌ای دقیق تدوین کنیم.**

   

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.zbsurhbfsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما