تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 5356
استاندار قم جنبه های ناظر بر مسائل عاطفی و روحی ناشی از شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت شناسایی تهدیدات در شرایط کرونایی و پساکرونایی توسط صاحبنظران حوزه و دانشگاه تأکید کرد.
بررسی تهدیدهای دوران کرونا و پساکرونا توسط حوزه و دانشگاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

 بهرام سرمست امروز و در اولین جلسه بررسی عوارض اجتماعی ناشی از کرونا و راهکار های تقلیل آن ها در سالن کرامت استانداری قم با اشاره به آمار ارائه شده توسط هیئت اندیشه ورز اجتماعی استان قم درباره تأثیرات شیوع ویروس کرونا بر زندگی اجتماعی افراد بیان کرد: عمق و دامنه تأثیرات این پدیده بسیار وسیع است اما با توجه به درگیری ۲۰ ماهه کشور با این ویروس، ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون سیاست مقابله ای با این پدیده را دنبال کرده است. 

وی با بیان این که به دلیل توجه ویژه بر تأثیر کرونا بر فعالیت های اقتصادی و سلامت مردم، ابعاد روان شناختی، اجتماعی و فرهنگی آن مغفول مانده است تصریح کرد: ورود استان قم به موضوع عوارض اجتماعی ناشی از کرونا با توجه به حضور علما و صاحبنظران دانشگاهی قابل تقدیر است.

استاندار قم با اشاره به گزارش های ارائه شده درباره تأثیرات کرونا بر ابعاد زندگی اجتماعی اظهار کرد: رویکرد این گزارشات اکثرا تهدیدمحور است، درصورتی که باید به فرصت های ناشی از وجود این ویروس نیز اشاره داشت.

سرمست افزود: با وجود غافلگیری ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور باید توجه داشت که استان قم در تدوین اکثر پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور نقش به سزایی داشته است.

وی با بیان این رویه مدیریت استان قم بر تبدیل این تهدید به فرصت بوده است اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا در استان قم، مراکز درمانی امیرالمؤمنین (ع)، مادر و تنفسی ارتش تکمیل و راه اندازی شده است. 

وی همچنین ادامه داد: باید گفت در ایام شیوع کرونا و به دلیل ملموس شدن مرگ و میر در جامعه، اعتقاد به باورهای توحیدی و آخرت افزایش یافته است.

سرمست همچنین به دیگر فرصت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه پرداخت و گفت: ضمن توجه به آسیب پذیری کسب و کارها در این ایام، به شکل گیری کسب و کارهای جدید نیز باید توجه داشت.

استاندار قم با تأکید بر سیاست های مقابله ای با بیماری همه گیر  کرونا، جنبه های ناظر بر مسائل عاطفی و روحی ناشی از شیوع این بیماری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتیجه گیری های صحیح درباره عوارض اجتماعی ناشی از کرونا همواره و در کنار تهدیدات ناشی از آن باید به فرصت ها نیز توجه کرد.

وی در ادامه لزوم طبقه بندی صحیح را در عوارض اجتماعی ناشی از کرونا یادآور شد و گفت: کمیته های تخصصی باید در این باره به ارائه راهکارهای علمی و کاربردی برای گروه های هدف بپردازند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.mnmk49nei5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما