تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : 5336
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم تصریح کرد: دریافت مجوّز آغاز واکسیناسیون عمومی در قم و به صورت پایلوت از طریق مسؤولان کشوری پیگیری می شود.
پیگیری آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بیژن سلیمان پور که امروز در غیاب استاندار قم به عنوان رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با تسلیت ایام سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: خوشبختانه روند کنترل بیماری کرونا در کشور امیدوارکننده است، اما تا وقتی شهرهای آبی کرونایی در کشور دیده نمی شود یعنی همچنان خطر وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت تداوم تلاش برای رعایت پروتکل ها و پرهیز از عادی انگاری بیان کرد: منع تردد شبانه کماکان برقرار است و تنها افرادی که در آن ساعات شب برای تزریق واکسن مراجعه می کنند می توانند نسبت به حذف جریمه خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین به برخی چالش های واکسیناسیون علیه بیماری کرونا توجه داد و گفت: خوشبختانه در استان قم اتفاقات بسیار خوبی بویژه از جهت افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون صورت گرفته، اما باید گفت استقبال از واکسیناسیون همچنان در تراز مطلوب نیست و باید به دنبال راهکارهایی برای ارتقای آن باشیم.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست با اشاره ظریف به کاستی های موضوع واکسیناسیون، وجوه مثبت و ایجابی این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهند.

سلیمان پور ادامه داد: آمار نشان می دهد در سنین پایین تر استقبال بهتری در موضوع واکسیناسیون وجود دارد و از این رو باید توسعه واکسیناسیون در گروه های سنی پایین تر در دستور کار باشد.

وی با بیان اهمیت سازماندهی دقیق نیروهای فعال در مراکز واکسیناسیون گفت: شرایط باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این افراد به صورت پایدار به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین خواستار ارائه گزارش واکسیناسیون از سوی برخی نهادها و دستگاه ها شد و اظهار کرد: نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، حوزه های علمیه، دستگاه های اجرایی استان، اصناف، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و یا شبکه حمل و نقل استان لازم است تا با هدف ایجاد تحرک و پویایی در امر واکسیناسیون، گزارش واکسیناسیون گروه های هدف خود را منتشر و بیان کنند چه برنامه هایی برای تحقق واکسیناسیون جامعه هدف باقیمانده دارند.

وی با اشاره به این که با همت دولت محترم، کمبود واکسن رفع شده است اذعان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیش از 130 هزار دوز واکسن در قم وجود دارد.

سلیمان پور همچنین تأکید کرد: استان قم باید بر اساس درخواستی از وزارت بهداشت و وزارت کشور، برای عمومی کردن واکسیناسیون به صورت پایلوت پیشقدم شود، بویژه آن که این استان از نظر تعداد مراکز واکسیناسیون و ظرفیت تزریق واکسن، شرایط مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: تردیدی نیست که برای مقابله با شرایط واکسن هراسی علاوه بر ضرورت پیگیری روند قانونی، باید اثرات تزریق واکسن را به صورت عینی برای مردم اثبات کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در عین حال دستگاه های استانی را موظف کرد تا پیشنهادهای کارشناسی شده خود را درباره ارائه خدمات در ازای واکسیناسیون حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه به استانداری و یا دبیرخانه ستاد استانی مبارزه با کرونا ارسال کنند تا این پیشنهادها پس از جمع بندی به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شود.

وی همچنین از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان تأمین اجتماعی استان خواست تا دغدغه حق الزحمه کادر بهداشت و درمان استان را پیگیری و مرتفع کنند.

سلیمان پور درباره سفر زائران اربعینی عتبات عالیات نیز یادآور شد: علاوه بر مطالب مطرح شده، انجام تست رایگان پی سی آر هنگام بازگشت این زائران به کشور و همچنین امکان بازگشت از مرزهای زمینی در دست پیگیری است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.pawct1apqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما