تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : 5328
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از رويكردهای دوره ششم شوراي شهر قم توجه خاص به مناطق و محلات غیربرخوردار است كه دراین‌باره در شورای اسلامی شهر نیز کمیته‌ای ویژه مصوب و تشکیل شد که کمیته توجه ویژه به محلات کم برخوردار است.
تشکیل کمیته توجه به محلات کم برخوردار در شورای اسلامی شهر قم/آخرین وضعیت ۲ پروژه عماریاسر و تونل بلوار جمهوری اسلامی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محسن محرری با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه فاز ۵ عماریاسر یا خیابان شهید اوسطی اظهار داشت: ادامه فاز ۵ عمار یاسر از میدان معلم به‌طرف خیابان شهید فاطمی یکی از پروژه‌های در دست اقدام بوده که بخش عمده‌ای از تملکات در سال گذشته انجام و امسال نیز ارقام قابل‌توجهی برای ادامه بازگشایی آن پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه به‌موازات این بازگشایی‌ها و شرایط خاص تملکات، مسائل اجتماعی در رعایت شرایط مردم در تملکات موردتوجه قرارگرفته است، گفت: بحث پروژه امسال آغازشده و اجرای زیرگذر و شمع گذاری‌ها و اجرای پروژه نیز در دست اقدام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در مورد زمان‌بندی در بازگشایی این پروژه افزود: مدیریت شهری در تلاش است امسال تا تملک کوچه بیگدلی این بخش را به اتمام برسد؛ البته منابع موردنیاز پیش‌بینی‌شده است و نیاز به همراهی مردم داریم تا پروژه نیز تا کوچه بیگدلی انجام و ادامه آن در سال ۱۴۰۱ عملیاتی شود.

وی احداث ادامه بلوار جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بازگشایی ادامه جمهوری اسلامی در منطقه ۲، حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا یادگار امام(ره) است که از سال قبل شروع‌شده و با سرعت خوبی پیش می‌رود که با همکاری خوب مردم شریف منطقه دو، بازگشایی تقریباً به مراحل نهایی رسیده است.

محرری عنوان کرد: به لحاظ تملک دوازده پلاک دیگر باقی‌مانده و عملیات اجرایی با سرعت پیش می‌رود و امید است زیرگذر تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد برنامه‌های مهم شورای شهر در دوره ششم تصریح کرد: دو رویکرد در شورای جدید وجود دارد که یکی توجه خاص به مناطق و محلات غیربرخوردار است که دراین‌باره توافقات با شهردار انجام‌شده و در شورای اسلامی شهر نیز کمیته‌ای ویژه مصوب و تشکیل شد که کمیته توجه ویژه به محلات کم برخوردار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در چند سال اخیر به شهر قم توجه ویژه‌ای شده است، اما شاهد هستیم برخی از محلات در همه مناطق شهر قم همچنان غیربرخوردار از یک سری خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی هستند که قرار شد از طریق کمیته رصد و شناسایی شود.

وی با بیان اینکه در بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار دارد، ‌یادآور شد: در جذب امکانات دولتی امید است در ۴ سال شورای ششم به نتایج خوبی برسیم، دراین‌باره شهردار نیز به‌موازات کار، مشاوری را ویژه پیگیری مناطق غیربرخوردار منصوب کرد که این دو ساختار در شورا و شهرداری بتواند مورد پیگیری قرار بگیرد.

محرری با تأکید بر اینکه رویکرد جدید دیگر نیز توجه بیشتر به مسائل فرهنگی است که مورد انتظار مردم و مؤسسات فرهنگی و علما و فرهنگ دوستان است و شورا باید توجه بیشتری به این مقوله داشته باشد ادامه داد: شاید با توجه به درگیری‌های مدیریت شهری، مسائل فرهنگی کمتر موردتوجه بوده اما مواردی را به‌عنوان انتظارات مطرح کردیم که امید است در دوره جدید به این انتظارات بیشتر توجه شود؛ در حال حاضر در حال رصد کردن این مسائل در کمسیون فرهنگی هستیم تا این موضوعات در حوزه فرهنگی و جوانان و بانوان بیش از گذشته موردتوجه باشد و نتایج آن را در کوتاه‌مدت ببینیم.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.8eifuqetosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما