تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 5324
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: در برنامه راهبردی شهرداری قم در افق 1404، سیاست‌های کلی در سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری در پنج سیاست کلی در نظر گرفته‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابوالقاسم مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه محوری در انجام‌های فعالیت‌ها در سازمان فرهنگی شهرداری اظهار داشت: با توجه به تنظیم سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی قم ۱۴۰۴، این سازمان نیز مانند دیگر ساختارهای شهرداری برنامه‌های خود را بر اساس سند چشم‌انداز و اهداف راهبردی تنظیم کرده است.

وی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران و مدیران نیز سند راهبردی، چشم‌انداز ، اهداف و برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی را در سال ۱۳۹۵ تدوین و در سال ۱۳۹۷ آن را بازبینی کردند، تصریح کرد: ازجمله اقدامات در این زمینه در خصوص تعیین خط‌مشی و تحول سازمانی بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم یادآور شد: در این سند، سازمان فرهنگی شهرداری، سازمانی خدامحور و سرشار از هویت انقلابی، پویا، خلاق، دارای منابع انسانی متعهد و متخصص، شایسته و بهره‌مند از سرمایه اجتماعی، مشارکت شهروندان و نهادهای فرهنگی برای رسیدن به جهان شهری فرهنگی و پایگاه تولید و ترویج فرهنگ شیعی و همچنین قطب گردشگری مذهبی و الگوی تمدن اسلامی انقلابی طراحی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به این چشم‌انداز، راهبردها و سیاست‌های کلی متنوعی برای سازمان تدوین‌شده است ابراز کرد: در حوزه‌های شهروندی، توسعه فرهنگ، بهره‌مندی از فضای مجازی و توسعه زیرساخت‌ها با توجه به نگاه به درون شهرداری و فضای شهر قم ازجمله راهبردهای سازمان بود.

مقیمی برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان را مورد توجه قرار داد و افزود: تلاش بر این بود که نیازسنجی بر مبنای اتفاقات متن جامعه رخ دهد؛ مانند اجرای برنامه‌هایی برای تقویت بنیان خانواده، نقش بانوان و کودکان و همین‌طور ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و سبک زندگی ایرانی اسلامی که در سند چشم‌انداز هم پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: در برنامه راهبردی شهرداری قم در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی در سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری در پنج سیاست کلی در نظر گرفته‌شده است؛ سیاست مسجد و محله محوری، برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت تمام نهادها، مؤسسات و مجموعه‌های مردمی شهر قم و ارائه خدمات متقابل مردم و شهرداری برای رسیدن به یک گفت‌وگو و زبان مشترک ازجمله مهم‌ترین اهداف ما در این سال‌ها است، همچنین از طرفی هم‌افزایی در برنامه‌ها، دانش‌بنیان بودن و پژوهش محور بودن آن‌ها بسیار مهم بود که در قالب این برنامه دیده شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: در مسیر تداوم فعالیت‌ها برای نگاه ویژه به اقشار خاص مانند زنان به‌عنوان قشر تأثیرگذار و کودکان به‌عنوان قشر تأثیرپذیر و سالمندان به‌عنوان ذخیره‌های تجربه و علم برای شهر قم، سیاست‌های مشخصی تعریف شد.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.0dtiw6dmjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما