تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : 5306
در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی توسط شهرداری‌ها به مبلغ صد میلیارد تومان بودجه 1400 کشور جهت تکمیل و نوسازی سامانه اتوبوس‌رانی قم تصویب شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار قم،‌ معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن شهید باکری این شورا برگزار شد.

در جلسه امروز دو لایحه در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت که در نهایت با رأی موافق اکثریت اعضا هر دو لایحه مصوب شد.

نخستین لایحه مربوط به اخذ مجوز اصلاح ردیف با عنوان تملک بلوارهای حضرت نرجس و خدیجه و ایجاد ردیف با عنوان تملک انتهای کوچه ۱۵ شهید کلهری بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم بود که پس از تبادل‌نظر بین اعضا و معاونان شهردار قم مورد تصویب قرار گرفت.

در بخشی از این جلسه، شهردار قم با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم در تملکات شهری جهت اجرای طرح‌های عمرانی، اظهار داشت: طبق لایحه بودجه سال جاری در مباحث مربوط به تملکات ۸۰ درصد امور باید از طریق معوض و تهاتر انجام بگیرد و پرداخت نقدی تملکات ۲۰ درصد پیش‌بینی‌شده است.

دکتر سقائیان نژاد تأکید کرد: تملکات شهری باید به‌صورت مزایده‌ای برگزار شود و از ظرفیت تهاتر جهت آزادسازی پلاک‌ها استفاده‌شده که در شرایط کنونی و بر مبنای لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم چاره‌ای جز تملک به‌صورت مزایده و معوض وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت نیز درباره این لایحه، با بیان اینکه تملکات شهری هم‌اکنون دچار برخی مشکلات است، تصریح کرد: وضعیت احداث و ساماندهی پارکینگ شرقی حرم مطهر طولانی شده است که این موضوع زیبنده شهر مقدس قم نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: وضعیت پارکینگ شرقی و اطراف آن مناسب شهر قم و حضور زائران نیست؛ تملکات در پروژه پارکینگ شهری به خاطر جایگاهی که در سیما و منظر و تردد شهروندان و زائران دارد باید در اولویت باشد.

به گفته وی اولویت‌بندی تملکات باید مورد توجه شهرداری باشد؛خیابان‌های پرتردد در اولویت تملکات جهت بهبود شرایط زندگی و رفت‌وآمد مردم باشد.

لایحه اخذ مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی توسط شهرداری‌ها به مبلغ صد میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۰ کشور جهت تکمیل و نوسازی سامانه اتوبوس‌رانی قم نیز دومین لایحه هشتمین جلسه علنی شورای شهر قم بود که تصویب شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهر شورای اسلامی شهر قم در همین خصوص، لایحه اخذ مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی توسط شهرداری‌ها به مبلغ صد میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ کشور جهت تکمیل و نوسازی سامانه اتوبوس‌رانی را مورد توجه قرار داد و گفت: سند راهبردی حمل‌ونقل مدیریت شهری قم در ۱۲ محور جهت ساماندهی وضعیت حمل‌ونقل در شهر مقدس قم تدوین‌شده است.

سید محمدحسین دهناد با اشاره به تدابیر به کار رفته جهت افزایش سهم حمل‌ونقل همگانی در شهر مقدس قم، اضافه کرد: افزایش سرانه تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری جهت دسترسی بیشتر شهروندان و پوشش منطقه‌ای بیشتر ناوگان عمومی یکی از رویکردهای این سند است.

وی با اشاره به سهم اندک حمل‌ونقل عمومی در مسافرت‌های درون‌شهری، اظهار داشت: هم‌اکنون سهم حمل‌ونقل همگانی در جابه‌جایی مسافر ۸ درصد است که باید به وضعیت رضایت بخشی ارتقاء یابد.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.xdtiw6dmvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما