تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 5294
تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به امضاء رسید.
انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان پارک‌ها شهرداری قم و نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مراسم امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و عباس خرمی رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم برگزار شد.

در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است: در راستای عملیاتی نمودن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون افزایش بهره‌وری مبنی‌بر واگذاری و برون‌سپاری تصدی‌گری به سازمان‌های مردم‌نهاد و به‌منظور ارتقاء دانش تخصصی پیمانکاران کارشناسان کارگران و سرکارگران و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در بخش‌های فضای سبز استان قم و آموزش شهروندان در راستای بسترسازی اشتغال برای فارغ‌التحصیلان علوم کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد می‌گردد.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در بخشی از این مراسم اظهار داشت: تا سال ۹۴ هیچ رابطه و همکاری بین سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌رغم نزدیکی حیطه فعالیت‌ها و رسالت‌ها در قم وجود نداشت و از سال ۹۴ توسعه همکاری‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک و بهبود سرانه‌های فضای سبز شهر قم در دستور کار این سازمان قرار داشته است.

پیام جوادیان با اشاره به برنامه این سازمان جهت ارائه گواهینامه به کارکنان باغبانی و فضای سبز شهری، گفت: طی این طرح کارگران و کارکنان باغبانی شهرداری قم پس از ارائه آموزش‌های لازم رتبه‌بندی می‌شوند و از تجربه کارکنان با تجربه استفاده بهینه‌ای خواهد شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم نیز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آموزش با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، اضافه کرد: بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات، منابع و زمین با آموزش و بازآموزی مهندسان کشاورزی و باغبانی حاصل می‌شود که نمونه آن در کشورهای موفق در زمینه کشاورزی و توسعه سرانه‌های سبز مشهود است.

عباس خرمی خاطرنشان کرد: این سازمان آماده هرگونه تعامل و همکاری با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم جهت آموزش کارگران، مهندسان و کارکنان فضای سبز و باغبانی است.

گفتنی است اهداف این تفاهم‌نامه مشترک نیز در مباحثی مانند ارتقاء سطح توانمندی‌های حرفه‌ای فعالان کارشناسان و پیمانکاران کارگران و سرکارگران مرتبط در بخش فضای سبز، استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش غیردولتی، ارتقاء سطح کیفیت ارائه خدمات و فضای سبز مطابق با استانداردهای لازم، آموزش شهروندی پیرامون مباحث حفظ و نگهداری فضای سبز و آموزش مهارتی فارغ‌التحصیلان علوم کشاورزی در راستای بسترسازی اشتغال پایدار پیش‌بینی‌شده است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.9bsurhb5aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما