تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 5200
استاندار قم از علما و بزرگان قم خواست مردم استان را به واکسیناسیون علیه بیماری کرونا تشویق کنند.
علما مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بهرام سرمست که امروز و در حاشیه برگزاری ستاد استانی مبارزه با کرونا با خبرنگاران گفت و گو می کرد با اشاره به مصوبات این نشست گفت: نشست امروز، یکصد و دومین جلسه ستاد استانی کرونا بود که تصمیماتی در آن با توجه به اقتضائات استان تصمیماتی گرفته شد.

وی افزود: در این نشست بر رعایت پروتکل ها و تشدید نظارت ها تأکید شد، ضمن آن که امیدواریم مردم برای رساندن موج فعلی به روند نزولی، مسؤولان را یاری کنند.

استاندار قم با تأکید بر تداوم روند واکسیناسیون در استان خاطرنشان کرد: با توجه به روند مطلوب و شتاب واکسیناسیون، کاهش سن واکسیناسیون نیز در دستور کار است تا ضمن اخذ مجوز این امر از وزارت بهداشت، واکسیناسیون گروه های در معرض آسیب و خطر بیشتر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان دنبال شود.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در موضوع تضعیف واکسیناسیون تصریح کرد: امید است ضمن انجام روشنگری های لازم در این زمینه، برخوردهای ضروری نیز در صورت نیاز صورت گیرد.

استاندار قم همچنین از علما و بزرگان خواست مردم را به واکسیناسیون علیه کرونا تشویق کنند تا بتوان در کمترین زمان،  بیشترین مردم را واکسینه کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت درمانی استان در ایام شروع کرونا و با افتتاح دو بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و مادر ادامه داد: در این زمینه، راه اندازی بیمارستان تنفسی هم در محوطه بیمارستان شهید بهشتی در دستور کار است که به زودی افتتاح می شود.

استاندار قم سپس به مغفول ماندن برخی ظرفیت های درمانی قم توجه داد و گفت: در این زمینه می توان به مراکزی مانند بیمارستان الهادی در شهر قم و با مراکزی در شهر جعفریه اشاره کرد که باید از حالت بلاتکلیفی خارج شوند و در مسیر خدمت به مردم قرار گیرند.

سرمست در ادامه به بهره برداری قریب الوقوع تصفیه خانه جدید آب قم با تخصیص سهمیه اعتباری ۱۱۰ میلیارد تومانی اشاره و بیان کرد: بهره برداری از این تصفیه خانه به منزله تأمین آب شرب پایدار برای قم خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته این بهره برداری برای چند ساعت سبب برخی قطعی های آب خواهد شد و از این رو لازم است تا اطلاع رسانی کامل پروژه در دستور کار باشد تا همه مردم بتوانند با آمادگی کامل نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود اقدام کنند.

استاندار قم افزود: قطعا دستگاه مسؤول با حداکثر سرعت و دقت، عملیات مورد نیاز را در این زمینه اجرایی خواهند کرد.

وی درباره تأمین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های استان نیز اذعان کرد: خیرین سلامت استان آمادگی خود را در این زمینه و همچنین امکان واردات واکسن مورد نیاز استان اعلام کرده اند که امیدواریم این آمادگی با کسب مجوزهای لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، در عمل نیز محقق شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.uawct1arubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما