تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 5025
معاون استاندار و رییس شورای اطلاع رسانی استان قم گفت: تمام ورودی‌های فرعی قم مسدود شده و ۸ ورودی اصلی استان نیز به شدت در حال کنترل است و اجازه ورود هیچ‌گونه پلاک‌ غیربومی طی روزهای آینده به شهر داده نخواهد شد.
اجازه ورود افراد غیربومی به قم داده نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  بیژن سلیمانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از مردم شهرهای اطراف به ویژه تهرانی ها درخواست می کنیم طی روزهای آینده به قم سفر نکنند چرا که امکان ورود به این استان وجود ندارد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قم ادامه داد: در شرایط کرونایی حاضر صرفا گروه یک اصناف و برخی مشاغل ضروری و اساسی اجازه فعالیت با رعایت پروتکلهای بهداشتی دارند و فعالیت اصناف عرضه کننده کالاهای غیرضروری ممنوع است.

وی اضافه کرد: از فردا تا روز شنبه هفته آینده تمام ادارات استان تعطیل خواهند بود و فقط دستگاه های خدمات رسان و برخی نهادها با ماهیت امدادی و ایمنی با یک سوم نیروهای خود مشغول خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم عنوان کرد: ما معتقدیم هم می توان اقامه عزا نمود و هم پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرد به شرط آن که مردم از هر چیزی که موجب ازدحام و تراکم شود؛ دوری کنند.

وی یادآور شد: مجموعه مدیریت استان قم تا روز عاشورا در خدمت مردم و هیات‌های مذهبی خواهد بود تا مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به درستی اجرا شود.

سلیمانپور ابراز داشت: سال گذشته قاطبه هیات های ریشه دار و اصیل قم دسته روی های متداول خود را ماه محرم را تعطیل کردند اما با این وجود برخی هیات ها نیز با اصرار بر انجام این کار در شرایط کرونایی، اجتماعات خطرآفرینی را شکل دادند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قم افزود: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، برپایی هر گونه مراسم آیینی در فضاهای مسقف ممنوع و این مراسمات صرفا در فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر زمان ۲ ساعت مجاز است.

وی با درخواست مجدد از هیات های مذهبی بر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی گفت: منویات مقام معظم رهبری در این خصوص فصل الخطاب است و باید ضمن بهره مندی از فیوضات و معنویت ماه محرم و صفر، حفظ جان و سلامت جامعه به عنوان یک رویکرد و اولویت مهم در دستور کار قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: وضعیت بیماری کرونا در قم شرایط بغرنج و دشواری را تجربه می کند و روز به روز آمار مبتلایان و فوتی ها بیشتر می شود.

سلیمانپور با اشاره به بستری بودن نزدیک به یک هزار بیمار کرونایی در قم، ادامه داد: هم اکنون ظرفیت تخت های درمانی اختصاص داده شده قم به بیماران کرونایی اشباع شده و با تداوم روند کنونی کادر درمان بیش از گذشته فرسوده و خسته شده اند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قم یادآور شد: واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی جمعی  یک رویکرد بلندمدت و زمان بر است و تا دریافت واکسن توسط تمام گروه های هدف چاره ای جز رعایت پروتکلهای توسط عموم مردم وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در قم فعال بوده و روزانه ۱۷ تا ۲۰ هزار دوز واکسن به گروه های سنی مجاز ترزیق می شود.

معاون استاندار قم تاکید کرد: به هر اندازه که واکسن تامین شود قم آمادگی افزایش مراکز تجمیعی و واکسیناسیون بیشتر مردم را دارا می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.x0k2yt0zka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما