تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب : 5021
استاندار قم راه اندازی ۲۵ مرکز واکسیناسیون و تزریق روزانه ۲۵ هزار دُز واکسن را در استان، یک افق و چشم انداز دانست و تصریح کرد: این افق و چشم انداز دست نیافتنی نیست و امکان تحقق دارد، از این رو باید پیگیری و دنبال شود.
راه اندازی ۲۵ مرکز واکسیناسیون در قم یک چشم انداز است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بهرام سرمست در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با ابراز خرسندی از تداوم همدلی مسؤولان استانی در مبارزه با کرونا و به صحنه آوردن همه ظرفیت ها در این موضوع بیان کرد: از هیئات مذهبی انتظار می رود رهنمودهای مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهند.

وی با ابراز امیدواری درباره عدم دسته روی هیئات مذهبی و برگزاری عزاداری ها در فضای باز یادآور شد: اصل بر عدم حرکت دسته های عزاداری از مبدأ و عدم ورود دسته های به حرم مطهر است و از این رو باید در این موضوع به صورت پیشگیرانه عمل کرد.

استاندار قم سپس تأکید کرد: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی شود.

وی همچنین به تعطیلات پیشِ رو توجه داد و گفت: دستگاه های غیرضروری در این ایام تعطیل خواهند بود، اما در عین حال مدیران این دستگاه ها باید در استان مستقر و پاسخگو باشند، بنابراین مرخصی در این ایام بی معناست.

سرمست با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت املاک تملیکی در موضوع مبارزه با کرونا اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی و قرارگاه این طرح باید در ایام پیشِ رو همچنان فعال باقی بماند.

استاندار قم درباره گسترش و توسعه واکسیناسیون نیز خاطرنشان کرد: در نشست قبلی ستاد استانی مبارزه با کرونا بحث راه اندازی ۲۵ مرکز واکسیناسیون و تزریق روزانه ۲۵ هزار دُز واکسن در استان تا پایان مرداد ماه بررسی و مصوب شد، اما باید گفت این مصوبه یک افق و چشم انداز است که البته دست یافتنی نیست و امکان تحقق دارد، از این رو باید پیگیری و دنبال شود.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری اختصاص سهمیه واکسن به استان اذعان کرد: امروز قرار است ۲۰ هزار دُز واکسن سینوفارم به استان وارد شود.

استاندار قم درباره درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان برای تجدیدنظر در فرآیند تدفین اموات کرونایی بیان داشت: به نظر نمی رسد برای تدفین این اموات در دیگر آرامستان های استان بر اساس درخواست خانواده های اموات کرونایی منعی وجود داشته باشد.

وی در عین حال خواستار کمک هیئات مذهبی به فعالیت های عرصه سلامت شد و گفت: فعالیت ایستگاه های صلواتی می تواند به سمت و سوی خدمات رسانی در عرصه سلامت و کمک های مؤمنانه سوق پیدا کند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.8eifuqeyvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما