تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 4991
استاد دانشگاه تهران با بیان این که منطق قدرتمند انقلاب اسلامی باید با زبان روز به جوانان انتقال داده شود، گفت: ضرورت دارد که ادبیات گفتمانی رسانه های انقلابی در راستای کارآیی و نفوذ بیشتر تغییر کند.
ضرورت ایجاد تغییر در ادبیات گفتمانی رسانه های انقلابی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که امروز در کشورمان شاهد هستیم موضوع فقدان سواد رسانه‌ای مناسب است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از مردم اخبار و اطلاعات و تحلیل‌هایی که در فضای مجازی می‌بینند سریع باور می‌کنند و دشمنان هم از این فرصت بی‌نظیر بهره برده‌اند و مطالب غلط و اطلاعات نادرست خودشان را بین مردم گسترش داده‌اند.

صادقی نسب ابراز داشت: در گام اول نیازمند افزایش سواد رسانه‌ای مردم هستیم که با آموزش‌دادن به مردم در زمینه بهره‌بردن درست از فضای مجازی امکان‌پذیر است.

وی بیان داشت: این آموزش‌ها باید از سطوح پایه آغاز شود، کشورهای غربی روی این موارد خیلی کار می‌کنند و در مدارس خودشان روی انسان‌سازی و افزایش دانش‌های کاربردی برای شهروندان خودشان برنامه‌ریزی کرده و آموزش‌های لازم را می‌دهند.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: ما در این زمینه‌ها ضعیف هستیم و ریشه اصلی ما برآمده از ضعف نظام آموزش‌وپرورش و عدم برآورده کردن توقعات است.

وی با بیان این که نیازمند تغییرات اساسی در محتوای آموزشی هستیم، تصریح کرد: یکی از موضوعات موضوع سواد رسانه‌ای و افزایش قوه تحلیل است که باید در مدارس به کار برود.

صادقی نسب ادامه داد: نیازمند حکمرانی عقلانیت در فضای مجازی هستیم تا جلوی ناهنجاری در این فضا گرفته شود و با برخوردهای قهری نمی‌توان در این فضا نمی‌توان به جایی رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع بازنگری در فعالیت‌های رسانه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: رهبر در سخنرانی اخیر خودشان به ضعف جریان رسانه‌ای اشاره کردند و فرمودند ما در برابر جنگ رسانه‌ای ضعیف عمل کردیم.

صادقی نسب تصریح کرد: این به معنا نیست که کم‌کاری شده بلکه به این معنا است که اثربخش کار نکردیم.

وی ابراز داشت: برای مثال یک تولیدکننده که جنس مرغوبی نیز تولید می‌کند اگر بسته‌ای و سروشکل خوبی به تولید خودش ندهد قطعاً با شکست مواجه می‌شود در عرصه رسانه هم علت شکست در جنگ رسانه به دلیل ادبیات و گفتمانی است که به کار می‌بریم.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: برخی مواقع تیترهای انتخاب می‌شود که نفرت‌پراکنی را گسترش می‌دهد درحالی‌که هدف ما در انقلاب جذب حداکثری است، برای تحقق این هدف باید فعالیت‌ها مستمر باشد.

وی بیان داشت: این که گفته‌های خودمان در پیرامون خودمان و بین طرفدارانمان مورد استقبال قرار بگیرد کافی نیست و نیاز داریم در بین افرادی که در خصوص گفتمان تردید دارند نیز مقبول واقع شود و به‌عبارت‌دیگر پیغام را دریافت کنند.

صادقی نسب ابراز داشت: کلام درست خودمان را باید با ظاهر مناسب به مخاطب ارائه بدهیم و در واقع کاور و پوشش خوبی به اخبارمان بدهیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی دارای یک منطق قدرتمندی است، تصریح کرد: باید منطق قدرتمند خودمان را با متانت و کارشناسی عرضه کنیم تا جذب حداکثری داشته باشیم.

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: اثربخشی ما در زمینه رسانه باید افزایش یابد دقیقاً موضوعی که رهبر انقلاب به‌خوبی در سخنرانی اخیرشان به آن اشاره کردند.

وی تصریح کرد: در این عرصه باید از نظر کارشناسان و نخبگان واقعی بهره بگیریم با کارشناس نمایی و نخبه نمایی به جایی نمی‌رسیم.

صادقی نسب ابراز داشت: منطق قدرتمند انقلاب اسلامی باید با زبان روز به جوانان انتقال داده شود تا مورد قبول واقع شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.o8ebjh8oz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما