تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : 4864
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تعدادی از باغات سطح شهر در مناطق مختلف ازجمله باغ بهاءالدینی در منطقه چهار شناسایی‌شده و در مرحله توافق با مالکین هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از  واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان اینکه تملکات شهرداری به دو روش انجام می‌شود که یکی به این صورت بوده که سالانه برای آن اعتبار قرار می‌دهند و بخشی نیز به فضای سبز مربوط می‌شود اظهار کرد: یک حالت تخصیص این اعتبار بر اساس نیاز و ضرورت است، به‌عنوان‌مثال در بافت فرسوده قطعات ریزدانه خریداری‌شده و تبدیل به فضای سبز می‌شود که پروسه زمان‌بری است و بخش دیگر تملکات توافقات با مالکین زمین‌های زراعی و بایر و یا باغات است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه بافت روستایی جمکران جزو بافت شهری شده قطعات زیادی داریم که درصدد توافق با مالکین هستیم تا سهم فضای سبز مشخص‌شده و تبدیل به پارک شود تصریح کرد: یکی دیگر از این توافقات در منطقه پنج با عنوان اراضی گلاب است که حدود ۸۰ هکتار وسعت داشته و ۲۰ هکتار در مرحله توافق است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در منطقه چهار نیز در باغ بها‌ءالدینی در مرحله توافق هستیم افزود: در باقی مناطق هم برحسب مشکلات مالی یا تعدد مالکین، با مشکلاتی مواجه هستیم، اما در حل تلاش برای تملک و تبدیل این عرصه‌ها به بوستان شهری برای استفاده از شهروندان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی اراضی هم دولتی هستند و توافق آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است که از آن جمله می‌توان به اراضی بوستان جوان اشاره کرد که امسال با تکمیل طرح نهایی خواهد شد و سال گذشته تأییدیه‌های لازم اخذشده و باید امسال فرآیند اصلی تهیه طرح و انعقاد قرارداد طی شود.

جوادیان گفت: در بوستان حصارسرخه نیز در نزدیکی تپه‌های اعلی‌ئیر به وسعت ۶۰ هکتار در مسیر تملک هستیم تا بتوانیم کمربند سبز شهر را تکمیل کنیم.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.90o2yt0joa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما