تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 4848
چند طرح عمرانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های شهری شامل مناسب‌سازی معابر در راستای طرح "قم در مسیر تحول" در مناطق مختلف شهرداری افتتاح و کلنگ زنی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مراسم آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند طرح و پروژه مناطق شهری امروز با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، مسئولان استانی و مدیران شهری در ادامه اجرای طرح “قم در مسیر تحول” برگزار شد.

نخستین طرح احداث خیابان دام و طیور به مساحت ۲۰ هزار مترمربع است که  بااعتباری بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال در محور کوه سفید واقع‌شده است که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

از اهداف کلان این پروژه می‌توان به ساماندهی معابر صنعتی و تجاری سطح منطقه و افزایش رضایت مردمی اشاره کرد.

همچنین اجرای معبر با عرض مناسب جهت بهره‌برداری از کارخانه‌های صنعتی به همراه سیستم دفع آب‌های سطحی و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و مانع زدایی در فرآیند شرکت‌های تولیدی از ویژگی‌های بارز پروژه احداث خیابان دام و طیور است.

مناسب‌سازی بلوار شهید خداکرم

اصلاح و مناسب‌سازی بلوار شهید خداکرم از دیگر پروژه‌های عمرانی است که توسط شهرداری قم در راستای شعار قم در مسیر تحول آماده بهره‌برداری شده است

این طرح عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بلوار شهید خداکرم، حدفاصل پایانه مسافربری تا فروشگاه سرای ایرانی اجراشده و مساحت این طرح ۳۵۰۰ متر طول دارد که قرار است آذرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

از اهداف کلان این پروژه می‌توان به تکمیل باند کندرو بلوار شهید خداکرم و اصلاح هندسی، ایمن‌سازی بلوار و جلوگیری از تصادفات و استانداردسازی مسیر و همچنین تسهیل در عبور و مرور اشاره کرد.

مناسب‌سازی خیابان شهید چمران

اصلاح و مناسب‌سازی خیابان شهید چمران از دیگر پروژه‌های مراسم امروز بود که بااعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد ریال در خیابان ۲۰ متری شهید بهشتی خیابان شهید چمران آغاز و تا دی‌ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

از اهداف کلان این پروژه نیز می‌توان به ساماندهی فضای سبز حاشیه‌ای، افزایش رضایت مردمی و توسعه فضای سبز اشاره کرد و ویژگی‌های بارز این پروژه نیز زیباسازی مسیر و افزایش دیده بصری است.

افتتاح خیابان سنگ‌بری‌ها

بهره‌برداری از خیابان ۳۰ متری سنگ‌بری‌ها با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در بلوار خلیج‌فارس واقع در ۳۰ متری سنگ‌بری‌های دوم نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در راستای اجرای طرح “قم در مسیر تحول” به بهره‌برداری رسید، این طرح از سال ۹۹ در فضایی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع اجراشده و اهداف کلان آن نیز بهبود عبور و مرور شهری است.

مناسب‌سازی بلوار شهید عابدی

اصلاح و مناسب‌سازی بلوار شهید عابدی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اعتبار ۵ میلیارد ریال در میدان آزادگان و بلوار شهید عابدی که از تیرماه ۱۴۰۰ آغاز و تا آبان ماه امسال نیز ادامه دارد و در فضایی به مساحت یک هزار و ۲۵۰ اجرا می‌شود.

از اهداف کلان این پروژه می‌توان به مناسب‌سازی و زیبایی بصری رفیوژ وسط بلوار و جلوگیری از تردد موتورها از عرض بلوار شاره کرد. همچنین ویژگی‌های بارز این پروژه نیز زیباسازی محیط شهری است.**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.jdjiw6dccgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما