تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : 4841
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: هیأت باید پنج شاخصه داشته باشد؛ اول هدف ابا عبدالله را از قیام بداند، دوم به این هدف ایمان بیاورد، سوم برای این هدف تبلیغ کند، چهارم تلاش در حفظ و نگهداری این هدف داشته باشد و پنجم بتواند همانطور که این امانت به دست ما رسیده به نسل آینده منتقل کند.
هیأت باید هدف عاشورا زنده نگه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز با اعضای شورای هیأت‌های مذهبی استان قم و اعضای شورای هیأت‌های ثار الله و رزمندگان اسلام دیدار کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تبریک اعیاد گذشته و تسلیت پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید وسالار شهیدان گفت: هیأت‌های ما مخلصانه و جهاد گونه در همه عرصه‌های کمک به مردم و به خصوص عزای امام حسین علیه‌السلام در صحنه هستند و فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: عده‌ای با نام اهل بیت(ع) و با شعار امام حسین علیه الاسلام برای دشمن کار می‌کنند و این مسئولیت شما هیأتی‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

سعیدی در توصیف هیأت‌ها و عزاداری هدفمند مطرح کرد: هدف از این توصیف‌ها روشن شدن سبک زندگی این دنیا است؛ امام حسین علیه السلام از ابتدا تا انتها در برابر هر حادثه‌ای قرار گرفتند کمر خم نکردند و گفتند مارایت الاجمیلا.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیأت باید پنج شاخصه داشته باشد اول هدف ابا عبدالله را از قیام بداند، دوم به این هدف ایمان بیاورد، سوم برای این هدف تبلیغ کند، چهارم تلاش در حفظ و نگهداری این هدف داشته باشد و پنجم بتواند همانطور که این امانت به دست ما رسیده به نسل آینده منتقل کند.

تولیت حرم مطهر در خصوص نقش مردم و جریان‌ها در حفظ راه سید الشهدا اظهار کرد: نقش مردم در حفظ و استمرار و ثبات یک نهضت بسیار زیاد است و در مقابل، همین مردم هم می‌توانند در تخریب و تحریف و غصب مسیر حق نقش زیادی را ایفا کنند.

وی گفت: امام راحل و بزرگوار هم با سبک حسینی حرکت را شروع و انقلاب کردند و ادامه دادند و از دنیا رفتند و این جریان را به نسل بعد انتقال دادند.

جواد اشعری رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان قم نیز در این دیدار گفت: در چند سال اخیر حدود ۹۵ در صد هیأت‌های مذهبی شناسایی و کار ساماندهی و تکمیل پروندهای هیأت‌ها به سر انجام رسیده و با راه‌اندازی سامانه‌ای پاسخ‌گویی به سوالات حوزه خدمات، پاسخ گویی به شبهات، اخبار روز و خدمات رفاهی برای هیأت‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۲۰ کشور جهان از این سامانه، علاوه بر هیأت‌های قم و کشور مطرح کرد: ما بیش از دو هزار و ۵۰۰ هیات در قم داریم که بیش از ۱۰۰ هیات بانوان و اتباع را شامل می‌شود.

اشعری با اشاره به توزیع ارزاق در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲۰۰ تن برنج و سیب زمینی و پیاز بین هیأت‌ها توزیع شد که در حال پیگیری برای استمرار این بسته‌ها در سال جاری هستیم‌.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.5a5ct1avzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما