تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 4820
مدیر منطقه شش شهرداری قم از انجام مطالعات بافت فرسوده منطقه در طرح "سوم‌ خرداد" خبر داد و گفت: این مطالعات به اتمام رسیده و در کمیسیون ماده 5 استان در حال بررسی است که بعد از تصویب ابلاغ و اجرا خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به مساحت سه هزار و ۶۵۱ هکتاری خدماتی در منطقه شش شهری قم اظهار داشت: در این منطقه بیش از ۲۳۵ هزار نفر ساکن بوده که از تراکم بالای جمعیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه ساخت‌وساز های غیراصولی و غیرمجاز است، ابراز کرد: در این منطقه پیش‌ازاین اقداماتی برای اخذ پروانه‌های ساختمانی صورت نمی‌گرفت که با افزایش زیرساخت‌ها، زیرسازی و جدول‌گذاری به‌ویژه در شهرک فاطمیه امروز حجم قابل‌توجهی از صدور پروانه‌های شهری در این منطقه انجام می‌شود.

مدیر منطقه شش شهرداری قم با تأکید بر اینکه این منطقه یکی از مناطق مهاجرپذیر شهری است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حوزه شهرسازی انجام‌گرفته که این اقدامات سبب رشد مناسب بخش‌هایی از شهر ویژه این منطقه شهری شده است.

وی با اشاره به بازنگری طرح جامع شهر در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: مشکل اصلی در حوزه شهرها، نبود مدیریت واحد شهری است که تا زمانی که این موضوع به انجام نرسد همچنان با ایده‌آل فاصله داریم و تصمیم‌گیری‌های خارج از شهرداری بوده و ما صرفاً باید مجری باشیم.

حسینی توجه برنامه‌های توسعه کشور به مدیریت واحد شهری را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: متأسفانه در سال‌های گذشته علیرغم تأکیدات برنامه‌های کلان کشوری، توجه زیادی به مدیریت متمرکز شهری نشده است که همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در روند شهرداری شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به‌تنهایی متولی مسکن نیستند و  این اقدام را با دادن تسهیلات بلاعوض و وام قرض‌الحسنه برای نوسازی بافت های فرسوده باید توسط دولت‌ها انجام شود.

مدیر منطقه شش شهرداری قم اذعان کرد: در حوزه شهرسازی، مطالعات بافت فرسوده خیابان امامزاده ابراهیم(ع)، ۲۰ متری زاد و خیابان شهید فهیمی در دستور کار بوده که در قالب طرح مطالعاتی تحت عنوان مطالعات بافت سوم خرداد، ۲۰ متری زاد و خیابان شهید فهیمی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه امامزاده ابراهیم(ع) دارای طرح جامع و بالادستی بوده که پیش‌بینی‌های خوبی مانند پارکینگ زیرسطحی و ایستگاه مترو برای آن انجام‌شده است، افزود: مطالعات طرح سوم‌ خرداد به اتمام رسیده و در کمیسیون ماده ۵ استان در حال بررسی است که بعد از تصویب ابلاغ و اجرا خواهد شد.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.0djiw6dcxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما