تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 4809
معاون دادستان قم خواستار بسیج همگانی همه مسؤولان استان برای توسعه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا شد.
 بسیج همگانی برای توسعه واکسیناسیون در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح الله مسلم خانی در نشست امروز ستاد مبارزه با کرونا استان قم با اشاره به روزهای سخت سپری شده برای مجموعه بهداشت و درمان استان در مبارزه با کرونا بیان کرد: تردیدی نیست که در شرایط فعلی علاوه بر تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، باید توسعه واکسیناسیون نیز به صورت جدی در دستور کار قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: به هر حال باید پذیرفت که در شرایط بد اقتصادی، امکان فشار بیشتر بر مردم برای إعمال محدودیت و یا تعطیلی واحدهای صنفی نیست و از این رو اهمیت گسترش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا بیشتر خود را نشان می دهد.

معاون دادستان قم با بیان اینکه مجموعه نظارتی و قضایی استان برای رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان است خاطر نشان کرد: البته تاب آوری مردم نیز نسبت به رعایت پروتکل ها و بویژه با توجه به طولانی شدن دوره شیوه بیماری کم شده و این، یک واقعیت است.

وی ادامه داد: بر این اساس، اولویت نخست امروز، گسترش و توسعه واکسیناسیون برای کاهش جدی فوتی های کرونایی و کنترل موج جدید این بیماری است که باید در دستور کار باشد.

مسلم خانی همچنین گفت: از این رو، همت همه مسؤولان استان باید بر بسیج همگانی برای گسترش واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل ها متمرکز باشد.

معاون دادستان قم در عین حال تصریح کرد: اگر برخی افراد بخواهند خللی در امر واکسیناسیون هم استانی های عزیز ایجاد کنند، قطعا با آن ها برخورد قضایی خواهد شد.

وی سپس اذعان کرد: البته در توسعه واکسیناسیون، گروه های پُرخطر بویژه افراد شاغل در مکان های پُرتردد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

مسلم خانی همچنین خواستار تمرکز جلسات ستاد استانی مبارزه با کرونا بر موضوع توسعه واکسیناسیون شد و افزود: البته شایسته است تا در این جلسات، آمار رعایت پروتکل های بهداشتی در سازمان ها و نهادهای مختلف به تفکیک مطرح شود تا امکان اصلاح رویه ها در این سازمان ها به وجود بیاید.

معاون دادستان قم با اشاره به ضرورت مطرح شده در این نشست درباره افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون بیان داشت: بنده شخصا درباره راه اندازی یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون در منطقه نیروگاه پیگیری خواهم کرد و نتیجه آن را به مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان منتقل می کنم.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.xq0a2bq4ola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما