تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : 4807
رئیس شورای شهر قم با اشاره به شعار قم در مسیر تحول گفت: این شعار یک حقیقت انکارناپذیر است و اگر گذشته‌های این شهر را مرور کنیم هیچ دوره‌ای به اندازه دوره پنجم مدیریت شهری، خدمت‌رسانی و اجرای پروژه‌های مهم و اساسی صورت نگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  عبدالله جلالی ظهر امروز در هفتمین برنامه هفتگی افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری برای افتتاح کابل‌راه بوستان علوی، روشنایی بوستان‌های علوی و غدیر و آغاز عملیات اجرایی پروژه تفریحی زیپ‌لاین، پل معلق بوستان کوثر و تجهیز و راه‌اندازی شهربازی بوستان فدک که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به شعار قم در مسیر تحول اظهار داشت: این شعار یک حقیقت انکارناپذیر است و اگر گذشته‌های این شهر را مرور کنیم هیچ دوره‌ای به اندازه دوره پنجم مدیریت شهری خدمت‌رسانی و اجرای پروژه‌های مهم و اساسی صورت نگرفته است و دلیل این ادعا هم مجموعه آمار و اطلاعات و گزارش‌های موجود از بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه امروز در ابعاد مختلف توسعه شهری را شاهد هستیم اظهار کرد: امروز در حوزه تعریض و توسعه معابر بیشترین عملکرد را رقم زده‌ایم و مدیریت شهری به پروژه‌هایی ورود کرد که بیش از ۴۰ سال روی زمین مانده بود.

جلالی بیان کرد: امروز شاهدیم در حوزه آسفالت بیشترین توزیع آسفالت در معابر در قالب نهضت آسفالت صورت گرفته است؛ در زمینه توسعه فضای سبز در بهترین شرایط قرار داریم و نظافت شهری قم به حد بسیار خوبی رسیده است.

وی با اذعان به اینکه بیشترین حجم جذب سرمایه گذاری در سال‌های اخیر صورت گرفته است تصریح کرد: البته جای کار بسیار بیشتری در این بخش وجود دارد و اگر حوزه سرمایه‌گذاری همت بیشتری در این حوزه داشته باشند، اتفاقات درخشانی در آینده رخ خواهد داد.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه در توسعه ترافیکی و تقویت حمل و نقل عمومی اتفاقات خوبی رقم خورده است گفت: در هیچ دوره‌ای چنین حجم پروژه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی در شهر قم رقم نخورده آن هم در شرایطی که بدترین شرایط اقتصادی و تورمی در کشور به وجود آمده است. البته برخی کم‌لطفی‌ها هم در جلوگیری برخی پیشرفت‌های شهری موثر بود.

وی ادامه داد: یکی از معاونین وزیر راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن به قم ظلم کردند؛ در زمینه اختصاص زمین‌های معوض بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و تجاری‌های پردیسان این آقایان تعلل کردند و جلوی پیشرفت شهر را گرفتند. اینکه یک مصوبه ۱۸ و ۱۴ سال روی زمین بماند قابل پذیرش نیست و این آقایان باید پاسخگوی مردم باشند.

جلالی گفت: بافت فرسوده شهر قم می‌توانست شاهد اتفاقات شگرفی باشد و توسعه خوبی پیدا کند اما اجازه ندادند؛ با همه این سنگ‌اندازی‌ها شاهد رضایت نسبی مردم از مجموعه مدیریت شهری هستیم.

وی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی نیز با وجود تورم قابل توجه ناوگان این بخش اعتبارات خوبی جذب و اختصاص یافت وشاهد نوسازی بخشی از ناوگان بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تدوین و تصویب برنامه دوم شهر قم گفت: در این برنامه نکات قابل توجهی در خصوص توسعه و پیشرفت قم دیده شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به امکانات قابل توجه بوستان علوی و غدیر تصریح کرد: در غرب شهر قم نیز بوستان جوان وسعت خوبی دارد اما امکانات لازم را ندارد و باید سرمایه‌گذاری مطلوب در آنها صورت گیرد تا بتوانیم شاهد استفاده بیشتر مردم از آن باشیم.

جلالی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بوستان ولایت گفت: این بوستان با سرمایه‌گذاری مطلوب با وسعت ۴۰۰ هکتاری می‌تواند یک ظرفیت تفریحی قابل توجه در شهر قم باشد.

***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.wnyk49na05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما