تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 4804
در هفتمین هفته افتتاحیه پروژه‌های شهرداری قم، پروژه کابل‌راه بوستان علوی با اعتبار 200 میلیارد ریال افتتاح شد.
کابل‌راه بوستان علوی افتتاح شد / آغاز عملیات اجرایی شهربازی فدک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در هفتمین هفته افتتاحیه پروژه‌های شهرداری قم با عنوان «قم در مسیر تحول»، پروژه کابل‌راه بوستان علوی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی با حضور استاندار قم، شهردار قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاون عمرانی استاندار قم و دیگر مسئولان مدیریت شهری افتتاح شد.

پروژه تفریحی کابل‌راه بوستان علوی که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد، به طول ۲۴۰۰ متر به‌صورت رفت‌وبرگشت از جنوب به سمت شمال بوستان علوی با اعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

مساحت کل این پروژه ۱۳ هزار مترمربع است که با اهداف کلان توسعه اماکن رفاهی، تفریحی و گردشگری، تقویت اقتصاد شهری و افزایش زمان ماندگاری زائرین در شهر قم و ایجاد نشاط اجتماعی در شهر اجراشده است.

از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به پیوست مجتمع تفریحی و شهربازی، ایجاد جاذبه گردشگری ، نبودن پروژه مشابه تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از شهر قم و چشم‌انداز زیبا و سرسبز پیرامون پروژه اشاره کرد.

آغاز عملیات اجرایی زیپ لاین و پل معلق بوستان کوثر از دیگر برنامه‌هایی بود که در آستانه عید غدیرخم اتفاق افتاد.

این پروژه در ضلع شمال غربی بوستان کوثر تا جنوب شرقی میدان مفید به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع شامل پارکینگ، کافی شاپ، ایستگاه آغاز، ایستگاه پایان، نظرگاه شهری و خط سبز زیپ لاین با ۱۰ متر حریم هوایی حول محور کابل اجرایی خواهد شد.

هزینه اجرای این پروژه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده که با هدف توسعه اماکن تفریحی در شهر قم به مرحله اجرا رسیده است.

پروژه دیگری که در برنامه روز سه شنبه کلنگ زنی شد، شهربازی فدک است که در میدان شهدای ۷۲ تن واقع شده و با هدف افزایش سرانه‌های فرهنگی تفریحی و درآمدزایی و اشتغال برای بخش خصوصی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مساحت این پروژه ۴۵ هزار متر مربع است که با توجه به قرارگیری در مهم‌ترین ورودی شهر قم برای گردشگران و زائران نیز جذاب خواهد بود.

دیگر پروژه‌ای که در هفتمین هفته افتتاحیه پروژه‌های شهرداری قم با عنوان «قم در مسیر تحول» افتتاح شد، شبکه روشنایی بوستان غدیر و بوستان علوی با ۱۰۵ میلیارد ریال بود.

این پروژه در بوستان غدیر با نصف ۳۵۰ عدد پایه روشنایی ۳ متری و در بوستان علوی با ۹۰۰ عدد پایه روشنایی ۳ متری، ۶۷ عدد پایه روشنایی ۹ متری، و ۶ عدد پایه روشنایی ۴ متری اجرایی شده است.

**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.vnkt23n6kftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما