تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 4792
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم بر استفاده از درآمد حذف و کسر پارکینگ در احداث پارکینگ های عمومی تأکید کرد و آن را مطالبه به حق مردم دانست.
درآمد حذف پارکینگ در ساخت پارکینگ عمومی هزینه شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  مجید اخوان که در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر سخن می گفت با اشاره به وصول به موقع لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری به شورای اسلامی شهر اظهار داشت: این لایحه بلافاصله پس از وصول در ابتدای خرداد ماه سال جاری در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای شهر قرار گرفت.

وی با بیان این که بررسی این لایحه و همچنین لایحه تفریغ بودجه سال قبل برخی سازمان‌های تابعه شهرداری در دستور کار نشست امروز شورای اسلامی شهر قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد تا هفته آینده، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ تمام ۱۳ سازمان تابعه شهرداری قم به نتیجه نهایی برسد.

وی جمع درآمدی بودجه سال گذشته شهرداری قم را حدود دو هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه بودجه باید گفت که ۸۶ درصد این اصلاحیه در سال گذشته محقق شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر عدم تحقق ۱۴ درصد باقیمانده را در محقق نشدن برخی تسهیلات بانکی و اوراق خزانه خواند و گفت: یکی از محاسن عملکرد شهرداری قم در سال گذشته، تراز شدن منابع و مصارف است، ضمن آن که ردّ برخی از دیون هم در دستور کار بوده است.

اخوان ادامه داد: بررسی این لایحه نشان می‌دهد عملکرد حذف و کسر پارکینگ در سال گذشته رضایت بخش نیست.

اخوان با ابراز خرسندی از هزینه‌کردهای عمرانی در سال قبل بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، ۸۶۳ ردیف عمرانی در بودجه شهرداری قم وجود داشته که اکثر این پروژه ها با تلاش دست اندرکاران، با پیشرفت مواجه بوده اند و عملکرد بهتری را در این موضوع نسبت به سال‌های قبل شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در مجموع انضباط مالی و شفافیت مالی در عملکرد سال ۱۳۹۹ شهرداری قم مشاهده می‌شود که امیدواریم این انضباط و شفافیت در سال جاری و سال‌های آینده هم تداوم یابد.

وی سپس با ابراز نگرانی از وضعیت سازمان کشتارگاه یادآور شد: این سازمان در سال جاری، بودجه‌ای شش ماهه دارد و باید تا پایان شهریور ماه نسبت به تعیین تکلیف نهایی آن اقدام شود.

*زیان دهی سازمان پایانه های مسافربری در ایام کرونا

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم با ابراز نگرانی از زیان ده شدن سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری خواستار اتخاذ تدبیری مناسب در این زمینه شد.

وی با بیان این که سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در ایام شیوع کرونا بیشترین آسیب را در بین دیگر سازمان های شهرداری متحمل شده است اظهار کرد: عمده درآمد این سازمان از محل اختصاص ۵ درصد بلیت است که این منبع با توجه به کاهش شدید مسافرت‌های برون‌شهری عملا از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از درآمدهای پیش بینی شده برای این سازمان در سال ۱۳۹۹ محقق نشده است خاطر نشان کرد: به هر حال این کسری بودجه درباره سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم به سال جاری نیز سرایت کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر در ادامه خواستار تدبیر لازم در این زمینه شد و اذعان کرد: شاید ادغام این سازمان در برخی دیگر از سازمان‌های شهرداری و تشکیل یک سازمان تجمیع شده بتواند به عنوان یک راهکار دنبال شود.

*کاهش ۸۰ درصدی مسافران حمل‌و نقل عمومی

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این نشست به کاهش حدود ۸۰ تا ۹۰ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه در ماه‌های نخست شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: البته سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری علاوه بر کسب درآمد از طریق بلیت‌های اتوبوس، از محل اجاره غرفه‌های در اختیار نیز وصولی دارد، اما شیوع کرونا سبب شد تا اجاره بهای این غرفه‌ها نیز با مساعدت شورای اسلامی شهر به مستأجران بخشیده شود.

عباس ذاکریان در عین حال ادامه داد: بنابراین اکثر درآمد پیش بینی شده برای این سازمان از محل بلیت‌ها و حق اجاره‌ها در سال گذشته محقق نشد، اگرچه می‌توانستیم چک مستأجران خود را به اجرا بگذاریم، اما انصاف حُکم می کرد که این کار انجام نشود.

وی با بیان اینکه کاهش پرسنل برای کاهش هزینه ها در این سازمان در دستور کار قرار گرفته است یادآور شد: در ماه های اخیر، تمام تلاش برای کاهش هزینه های جاری در این سازمان انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین گفت: البته سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم زمینی مازاد در اختیار دارد که توافق برای فروش آن و جبران برخی از هزینه‌ها با شهرداری مرکز انجام شده است که البته مراحل اداری فروش این زمین همچنان ادامه دارد.

وی همچنین خواستار کمک و مساعدت مدیریت استان به سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری از محل تسهیلات و کمک های بلاعوض مربوط به کرونا و به دلیل عدم تحقق درآمدهای سازمان شد.

در پایان این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم را از حیث وصولی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون و از حیث هزینه‌ای شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به تصویب رساندند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.n0o2yt05xa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما