تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 4789
حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بارها پیامبر اسلام (ص) و امامان بر ضرورت کمک به نیازمندان تاکید کرده‌اند، گفت: کمک به نیازمندان گناهان را از بین می‌برد.
کمک به نیازمندان گناهان را از بین می‌برد/ زنده نگه‌داشتن غدیر یک وظیفه عمومی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از خبرنگار خبرگزاری حوزه  آیت‌الله محسن فقیهی در مراسم آغاز توزیع چهارهزار بسته لوازم‌التحریر ویژه مناطق محروم و نیازمندان که در مسجد الزهرای قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان اظهار داشت: حاجت‌های انسان انواع مختلفی دارد گاهی نیاز است از لحاظ فرهنگی کمکی صورت بگیرد و گاهی در زمینه اقتصادی و معیشتی نیاز است که به مردم کمک‌رسانی شود.

وی ادامه داد: جامعه در هر کشوری نیازهای مختلفی دارد که باید در مسیر برطرف‌کردن آن ها گام برداریم و در این میان رفع‌حاجت‌ها و نیازهای مردم در اولویت قرار دارد.

آیت‌الله فقیهی با بیان این که کمک‌کردن به مردم ثواب بسیار بالایی دارد، گفت: در روایت‌ها آمده است که رسول اکرم می‌فرمایند: هر قدمی که برای کمک‌کردن به مسلمانان در ابعاد مختلف برداشته شود به‌اندازه ۷۰ حسنه برای او در نظر گرفته می‌شود و ۷۰ گناه وی بخشیده و محو می‌شود، در واقع این فرمایش حضرت نشان‌دهنده اجر و مزد بالای کمک‌کردن به مردم نزد خداوند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در حدیث دیگری از رسول خدا (ص) آمده است که ایشان می‌فرمایند: خدمت به خلق و مردم باعث پاکی و طهارت انسان از گناهان می‌شود.

وی با بیان این که باید خدمتگزار مردم باشیم، تصریح کرد: نماز و روزه ثواب زیادی دارد اما خدمت به مردم از مقام بالاتری برخوردار است و در این میان هرکسی به‌اندازه توانش به مردم خدمت کند از گناهانش پاک می‌شود.

آیت‌الله فقیهی به خدمات جمعیت فاطمی‌ها  و به اهمیت غدیر و نزدیک بودن این عید بزرگ اشاره کرد و بیان داشت: غدیر نباید فراموش شود و زنده نگه‌داشتن غدیر یک وظیفه عمومی است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.oexfuqeahsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما