تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : 4785
قم- دبیر کمیته علمی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شدید بیماران کرونایی کشور گفت: افزایش تعداد مبتلایان نشان دهنده سرایت‌پذیری بالای ویروس جهش یافته دلتا است.
سرایت پذیری بالا خاصیت جهش دلتای ویروس کرونا است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عاطفه عابدینی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون استان قم گفت: استان قم هم همانند بسیاری از استان‌ها درگیر نوع جدید کرونا است و اکنون با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و تعداد بستری‌ها مواجه شده است.

فوق تخصص ریه تصریح کرد: بر همین اساس اگر به نمودار بیماری در کشور نگاه کنیم، می‌بینیم که یک افزایش بسیار سریع و رو به بالا را در زمینه افزایش تعداد مبتلایان داریم که خاصیت جهش دلتا است و نشان دهنده سرایت‌پذیری بالای ویروس است.

دبیر کمیته علمی وزارت بهداشت تجربه کادر درمان قم را عامل موفقیت در ارائه خدمات دانست و ادامه داد: امیدواریم مردم همچنان از تجمعات پرهیز کنند و ماسک بزنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

عابدینی روند واکسیناسیون استان قم را در سطح مطلوبی دانست و گفت: مردم باید در سامانه پیامکی ثبت نام و بعد از دریافت پیامک نوبت‌دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.cdjiw6detgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما