تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : 4784
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم بر استفاده از درآمد حذف و کسر پارکینگ در احداث پارکینگ های عمومی تأکید کرد و آن را مطالبه به حق مردم دانست.
درآمد حذف پارکینگ باید در ساخت پارکینگ عمومی هزینه شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  مجید اخوان که در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر سخن می گفت با اشاره به وصول به موقع لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری به شورای اسلامی شهر گفت: این لایحه بلافاصله پس از وصول در ابتدای خرداد ماه سال جاری در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای شهر قرار گرفت.

وی با بیان این که بررسی این لایحه و همچنین لایحه تفریغ بودجه سال قبل برخی سازمان های تابعه شهرداری در دستور کار نشست امروز شورای اسلامی شهر قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد تا هفته آینده، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ تمام ۱۳ سازمان تابعه شهرداری قم به نتیجه نهایی برسد.

وی جمع درآمدی بودجه سال گذشته شهرداری قم را حدود دو هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه بودجه باید گفت که ۸۶ درصد این اصلاحیه در سال گذشته محقق شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر عدم تحقق ۱۴ درصد باقیمانده را در عدم تحقق برخی تسهیلات بانکی و اوراق خزانه خواند و گفت: خوشبختانه یکی از محاسن عملکرد شهرداری قم در سال گذشته، تراز شدن منابع و مصارف است، ضمن آن که ردّ برخی از دیون هم در دستور کار بوده است.

اخوان ادامه داد: البته بررسی این لایحه نشان می دهد عملکرد حذف و کسر پارکینگ در سال گذشته رضایت بخش نیست، بویژه آن که انتظار عمومی مردم آن است تا درآمد حذف و کسر پارکینگ صرفا در راستای تملک و احداث پارکینگ عمومی مصرف شود.

وی افزود: همچنین بررسی تفریغ بودجه سال قبل شهرداری بیانگر آن است که تبصره های ۱۶ و ۱۸ بودجه درباره رعایت سقف پرداخت برخی جبران خدمت ها رعایت نشده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخوان با ابراز خرسندی از هزینه کردهای عمرانی در سال قبل بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، ۸۶۳ ردیف عمرانی در بودجه شهرداری قم وجود داشته که خوشبختانه اکثر این پروژه ها با تلاش دست اندرکاران، با پیشرفت مواجه بوده اند و عملکرد بهتری را در این موضوع نسبت به سال های قبل شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در مجموع انضباط مالی و شفافیت مالی در عملکرد سال ۱۳۹۹ شهرداری قم مشاهده می شود که امیدواریم این انضباط و شفافیت در سال جاری و سال های آینده هم تداوم یابد.

وی سپس با ابراز نگرانی از وضعیت سازمان کشتارگاه یادآور شد: این سازمان در سال جاری، بودجه ای شش ماهه دارد و باید تا پایان شهریور ماه نسبت به تعیین تکلیف نهایی آن اقدام شود.

اخوان اذعان کرد: شواهد و قراین بیانگر آن است که فعلا اراده ای برای تعیین تکلیف در این سازمان دیده نمی شود، در حالی که هیئت تسویه باید معرفی شده و کار خود را نهایی کند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.v8ebjh8fe9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما