تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : 4773
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه روزانه 35 تن کود کمپوست در قم تولید می‌شود گفت: در حال حاضر49 غرفه بازیافت در سطح شهر با هدف اطلاع‌رسانی و انتقال مفاهیم مدیریت پسماند فعال است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید عبدالله میرابراهیمی در خصوص وضعیت مدیریت پسماند در شهر قم اظهار داشت: با انتقال روزانه بیش از ۶۰۰ تن پسماند به سایت بازیافت البرز ۳۵ تن کود کمپوست تولید می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ابراز کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تفکیک پسماند در مبدأ و توسعه ایستگاه‌های ثابت جمع‌آوری پسماند خشک ازجمله رویکردهای مهم سازمان است.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۳۵ تن در سطح شهر پسماند جمع‌آوری می‌شود که در گذشته به میزان ۶۷۰ تن بوده است، عنوان کرد: با فعالیت‌های مؤثر و همراهی شهروندان، کاهش پسماند و تفکیک از مبدأ به نحو احسن انجام‌شده است.

میرابراهیمی تصریح کرد: هر شب توسط ۲۲۰ سرویس خودروی ویژه، پسماندهای تر جمع‌آوری و به سایت البرز در ۱۳ کیلومتری جاده کوه سفید منتقل می‌شود که امیدواریم تا پایان سال همه پسماندها فرآوری شود.

وی با تأکید بر اینکه در این سایت حدود ۳۳۰ تن به میزان ۵۰ درصد آن توسط خطوط پردازش شماره یک تفکیک و ۳۰۰ تن دفن می‌شود خاطرنشان کرد: ۳۰۰ تن الباقی با راه‌اندازی خط دو تا پایان سال قابل فرآوری و تفکیک است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: این ۳۵ تن کود بسیار مرغوب است و با راه‌اندازی خط دو همه پسماندهای قم قابل فرآوری و تبدیل به کود مرغوب است.

میرابراهیمی عنوان کرد: در حال حاضر۴۹ غرفه بازیافت در سطح شهر با هدف اطلاع‌رسانی و انتقال مفاهیم مدیریت پسماند فعال است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.mq0a2bqm1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما