تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 4765
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم از تعريف 10 پروژه شاخص در آتلیه طراحی شهری خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه‌های این مطالعات احداث و تکمیل بست شرقی حرم مطهر، ساماندهی و بهسازی قبرستان نو، مدیریت و نگهداری مجتمع الغدیر و بازار شمسه و همچنین ساماندهی میدان مطهری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با تأکید بر اهمیت تدوین برنامه بر اساس مطالعات و پژوهش‌های به‌روز اظهار داشت: نخستین گام سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) پس از استقلال کاری، تشکیل واحد مطالعاتی و برنامه‌ریزی بود.

وی از تشکیل نخستین آتلیه طراحی شهری در قم خبر داد و افزود: ۶ عضو آتلیه طراحی شهری از متخصصان بومی در حوزه شهرسازی و بافت فرسوده بوده که برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان را بر اساس آخرین آمار و چالش‌های شهر برای عملیاتی شدن فرصت‌های و نیازهای اطراف حرم تعریف و تدوین می‌کند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم ادامه داد: شناسایی و برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن فرصت‌ها و نیازهای اطراف حرم بیشترین زمان را برده و توانسته‌ایم برنامه‌ای جامع در این حوزه تدوین کنیم.

وی رویکرد مطالعات بافت فرسوده را تشریح کرد و گفت: در مطالعات بافت فرسوده سه رویکرد بهسازی، نوسازی و بازسازی موردمطالعه قرارگرفته و هر سه مورد آسیب‌شناسی و هزینه و اعتبارات موردنیاز آن سنجیده شده که بازسازی به علت تملک گسترده و نیاز به منابع مالی و عدم امکان جابه‌جایی جمعیت از دستور کار خارج شد.

خاکی ادامه داد: در حال حاضر بهسازی باهدف صرف کمترین هزینه به‌عنوان بهترین رویکرد سازمان در دستور کار قرارگرفته و اقدامات لازم جهت توسعه و مشارکت شهروندان با اجرای محور فرهنگی در بافت تاریخی شهر قم کلید خورده و در حال اجرا است.

وی شناسایی فرصت‌های پیرامون حرم را یکی دیگر از خروجی‌های تیم مطالعاتی و آتلیه طراحی شهری دانست و خاطرنشان کرد: تیم مطالعاتی بررسی فرصت‌های پیرامون حرم را آغاز کرده و ۱۰ پروژه شاخص با شناسنامه و گزارش اولیه و همچنین برآورد حدود بودجه و چشم‌انداز آینده آن برای مدیریت شهری و استان تعریف کرده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که در این مطالعات تعریف و برنامه‌ریزی‌شده احداث و تکمیل بست شرقی حرم مطهر، ساماندهی و بهسازی قبرستان نو، مدیریت و نگهداری مجتمع الغدیر و شمسه و همچنین ساماندهی میدان مطهری است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.90o2yt05ka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما