تاریخ انتشار :شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 4753
معاون فنی و عمرانی شهردار قم با بیان اینکه در بیش از 50 درصد معابر شهر روکش و اجرای آسفالت صورت گرفته است گفت: به دنبال این هستیم که طی سال‌های آینده تمام معابر را زیر پوشش این طرح برده و ضمن افزایش کیفیت و نگهداری عمر مفید این پروژه‌ها را افزایش دهیم.
اجرای روکش آسفالت بیش از 50 درصد معابر شهری/ تقاطع فردوسی و بلوار پیام اعظم افتتاح می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  عباس حلوائی‌زاده عصر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد 6 ساله شهرداری قم، با اشاره به تشکیل کمیته بررسی و تصویب طرح‌های عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: تمامی طرح‌های اجرایی شهرداری در این کمیته مطرح و بررسی می‌شود و همه افراد و نهادهای ذی‌نفع در پروژه مباحث خود را مطرح کرده و تحلیل و تصمیم‌گیری جامع در خصوص آنها صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: تشکیل این کمیته موجب شد پیش از آغاز یک پروژه تمام ابعاد آن دیده و پیش‌بینی شده و در زمان اجرا به دلایل مختلف خللی در روند اجرا صورت نگیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری را کاهش و مدیریت زمان اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: به همین منظور استانداردهای لازم در این خصوص تدوین و در دستور کار قرار گرفت و به صورت مستمر نظارت بر آنها انجام شد که نتایج خوبی را در بر داشت.

وی افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای آسفالت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: طی سال های اخیر سالیانه بیش از 230‌هزار تن توزیع آسفالت در سطح شهر صورت گرفته که سطح بسیار زیادی را شامل می‌شد و نکته مورد اهمیت کیفیت اجرا بود تا از دوباره کاری‌ها جلوگیری شود؛ به همین خاطر تمام مراحل از تولید تا پخش آسفالت با ضوابط خاصی نظارت شد تا امروز که آسفالت تولیدی شهرداری امتیاز برتر در سطح استان را کسب کرده است.

حلوائی‌زاده با تاکید بر اینکه در بیش از 50 درصد معابر شهر روکش و اجرای آسفالت صورت گرفته است اظهار کرد: به دنبال این هستیم که طی سال‌های آینده تمام معابر را زیر پوشش این طرح برده و ضمن افزایش کیفیت و نگهداری عمر مفید این پروژه‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی بوستان‌های شهر تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد مشکلات ایمنی در بوستان‌های شهر بودیم و به همین خاطر طرحی در این راستا تعریف شد و برداشت کلی از تمام بوستان های شهر صورت گرفت و اجرای پروژه ایمن‌سازی با طراحی واحد و استاندارد انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم به بازنگری در طراحی آبنماهای بوستان‌های شهر اشاره کرد و افزود: بالغ بر 50 آبنمای سطح شهر در قالب این طرح احیا شد و به مرور وارد فاز بهره‌برداری گردید.

وی انعقاد 63 قرارداد برای احداث بوستان در سطح شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: احداث و تکمیل رینگ های ترافیکی سطح شهر و تقاطع‌های غیرهمسطح مورد نیاز و آرام‌سازی هسته مرکزی شهر یکی از مهم‌ترین وظایف و اقدامات شهرداری طی سال های اخیر بوده است.

حلوائی‌زاده با بیان اینکه رینگ‌های ترافیکی شهر عموما متصل نبودند خاطرنشان کرد: در همین راستا تکمیل و اتصال رینگ بلوار شهید کریمی در دستور کار قرار گرفت و ضمن احداث بلوار، احداث زیرگذر کریمه هم انجام شد.

وی بیان کرد: همزمان با این پروژه اجرای بلوار فردوسی که پروژه‌ای بین منطقه‌ای بود در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر بخش اعظمی از آن به زودی با طول بیش از 2 کیلومتر از بلوار شهیدان شاهرودی تا میدان نماز افتتاح می‌شود و تقاطع میدان نماز و شهدای روحانیت نیز در مرحله اجرا است و پس از تکمیل این پروژه‌ها به طور کامل رینگ ترافیکی تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم به احداث پروژه بلوار آیت الله بروجردی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشم‌گیر جمعیت پردیسان بلوار غدیر کشش ترافیک و تردد را نداشت اجرای محور آوینی و آیت‌الله بروجردی در دستور کار قرار گرفت و نهایتا بلوار آیت‌الله بروجردی به عنوان بزرگترین بزرگراه درون‌شهری قم به بهره‌برداری رسید.

وی یکی از پروژه‌های کلیدی شهر قم را اجرای بوستان هزارهکتاری شهر قم دانست و افزود: در حال حاضر چند قسمت از این بوستان آماده بهره‌برداری شده و اعتبار خوبی برای تکمیل آن نیز پیش‌بینی شده است؛ بوستان کوثر یکی از بخش‌های این پارک است که 20 هکتار وسعت دارد و در کنار باغ‌موزه دفاع مقدس ظرفیت فرهنگی تفریحی بسیار خوبی ایجاد کرده است.

حلوائی‌زاده با تاکید بر حفظ ظرفیت‌های طبیعی این بوستان تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی از جمله مسیر پیاده‌روی و دوچرخه در این بوستان اجرا شده است؛ اجرای پروژه باغ پرندگان هم بخش دیگری از پروژه هزارهکتاری بوده که با ویژگی‌های قابل توجهی اجرا شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.mnyk49n0e5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما