کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم:

آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی ابزار مهم مقابله با بیکاری است

2 مرداد 1400 ساعت 21:07

قم- استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته مهارت گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی به عنوان مکمل جدایی ناپذیرِ نظام آموزشی و ابزاری مهم برای مقابله با بیکاری است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری بهرام سرمست با صدور پیامی روز ملّیِ «کار آفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هفته «مهارت» را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

روز ملّیِ «کار آفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هفته «مهارت»، فرصت مناسبی برای توجه به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه کشور و اهمیت دادن به آموزش عملی و مهارت آموزی است.

پیشرفت‌های پرشتاب علمی در عصر امروز و لزوم بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز، قطعاً نگاه جدی به دو مقوله آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی به عنوان مکملِ جدایی ناپذیرِ نظام آموزشی و ابزاری مهم برای مقابله با بیکاری را ضروری ساخته و خوشبختانه این مهم در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. از این رو شایسته است در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، سالِ «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها» نامگذاری شده، موضوع اشتغال مولّد و تحول آفرینی در بازار و تسهیل شرایط کسب و کار و در کنار آموزش‌های آکادمیک توجه کردن به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی اهتمام ویژه مبذول گردد و متولیان این بخش متناسب با مزیت‌های استان و نیازسنجی دقیق از بازار تقاضا نسبت به برنامه‌ریزی و هدف گذاری درست در این عرصه، اقدام نمایند.

اینجانب ضمن گرامیداشت «روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای» و «هفته مهارت» و آرزوی توفیق برای خدمت‌گزاران و تلاش گران این عرصه امیدوارم در پرتو سیاست گذاری دستگاه‌های متولی و ارائه آموزش‌های نظری همگام با کار عملی، موجبات تربیت نیروی انسانی خلاق و فعال و ارتقا بهره‌وری در کشور و استان قم فراهم شود.

 

 

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 4749

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/4749/آموزش-فنی-حرفه-ای-مهارت-آموزی-ابزار-مهم-مقابله-بیکاری

قم فوری
  https://www.qomefori.ir