تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 4703
مسئول کمیته علمی کنگره امناء الرسل گفت: تکریم بزرگان جامعه علمی و تعاملات میان حوزه های علمیه خصوصا حوزه قم و نجف دو رویکرد مهم این کنگره است.
تکریم بزرگان و هم افزایی بین حوزه های علمیه از اهداف کنگره امناء الرسل است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  حجت الاسلام والمسلمین ربانی امروز در نشست خبری کنگری علمی امناءالرسل که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به تعامل و ارتباط با حوزه های علمیه ، اظهار داشت: در رابطه با تعامل با حوزه های علمیه، به این نتیجه رسیدیم که توقعاتی از حوزه های علمیه وجود دارد و برای برآورده شدن انتظارات، نیازمند کارهای جمعی هستیم.

وی افزود: ایجاد سواد بهره برداری ها و اتخاذ روش هایی برای هم افزایی مشترک در حوزه های علمیه از اهدافی است که در کنگره دنبال خواهد شد.

مسئول کمیته علمی کنگره امناء الرسل با اشاره به اینکه آیت الله سید محمدمهدی موسوی الخرسان در بین اهالی دانش و تحقیق مقبولیت فراوانی دارد و می توان از ظرفیت علمی ایشان بهره برد، گفت:  برخی از بزرگان جامعه علمی ما که به دست فراموشی سپرده شده اند، باید تکریم شوند و امیدواری این حرکت استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: تکریم آیت الله خرسان و تعاملات میان حوزه های علمیه خصوصا حوزه قم و نجف دو رویکرد مهم این کنگره است.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: آیت الله خرسان در احیای آثار دینی نقش بسزایی دارند، نقش آفرینی در احیای بحارالانوار و کتب شیح مفید، ابن شهرآشوب و غیره از کارهای بزرگ ایشان بود.

وی اضافه کرد: پاسخ به شبهات و سوالات در رابطه با محسن شهید، اذان و سجده بر خاک و مسائلی از این قبیل از کارهای بزرگ دیگر آیت الله خرسان است.

مسئول کمیته علمی کنگره امناء الرسل بیان کرد: نقش حوزه های علمیه در صیانت از دین، برون رفت از حوادث، ضرورت تعامل با حوزه های علمیه، نقش وجود مقدس امام مهدی(عج) در پیشرفت حوزه های علمیه از جمله محورهای کار در کنگره خواهد بود.

وی ادامه داد: ما نباید به برگزاری همایش بسنده کنیم، بلکه لازم است این کارها جریان سازی شود.

حجت الاسلام ربانی یادآور شد: تاکنون قریب به ۱۳ پیش نشست در رابطه با کنگره برگزار شده و زمینه های تعامل بین حوزه قم و نجف به شایستگی فراهم شده است.

مسئول کمیته علمی کنگره امناءالرسل چنین کنگره هایی را فرصت ارزشمندی برای شناخته شدن محققان دانست و ادامه داد: کنگره در عرصه بین الملل برگزار می شود و کسانی که در جهان اسلام پیگیر مطالب دینی هستند، می توانند به آثار موجود در آن دسترسی داشته باشند که این فرصتی برای پژوهشگران حوزوی خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.xdjiw6demgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما