تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 4702
مسئول برگزاری کنگره امناء الرسل با اشاره به اینکه این کنگره گامی خوبی در افزایش تعامل و هم افزایی بین حوزه های علمیه قم و نجف است، گفت: روش و منش بزرگان حوزه های نجف و قم برای اندیشمندان حوزوی بازخوانی شود.
 کنگره أمنا الرسل گامی برای افزایش تعامل و هم افزایی حوزه های علمیه قم ونجف است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  حجت الاسلام اسکندری در نشست خبری کنگری علمی امناء الرسل که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهداف کنگره امنا الرسل، اظهار داشت: از اهداف مهم کنگره، ایجاد ارتباط بین حوزه قم و نجف است.

وی افزود: از فعالیت حوزه علمیه نجف حدود هزار سال می‌گذرد و بزرگان زیادی را پرورش داده است همچنین حوزه علمیه قم هم در صد سال اخیر و بعد از ورود آیت الله حائری فعال شده و در چهل سال اخیر نیز آثار آن رو به رشد بوده است.

مسئول برگزاری کنگره امناء الرسل گفت: بزرگان زیادی در دو حوزه بودند که روش علمی، منش اخلاقی و روش تربیتی آنها باید در بین اندیشمندان حوزوی بازخوانی شود.

وی با بیان اینکه کنگره امناء الرسل در راستای معرفی اسوه های علمی و معنوی است، تاکید کرد: دبیرخانه کنگره در حوزه قم تشکیل شده و آیت الله اعرافی ریاست این کنگره را برعهده دارد.

حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد: تاکنون ۱۳ مرکز با دبیرخانه کنگره در حال همکاری هستند؛ موسسه و دانشگاه دارالحدیث، آستانه حضرت عبدالعظیم حسنی، موسسه امامت، موسسه اسراء، موسسه پژوهش های قرآنی، موسسه ذریه النبویه، موسسه البیان، دانشگاه قرآنی سازمان اوقاف و جامعه الزهرا و چند مرکز علمی و پژوهشی حوزوی نیز با کنگره همکاری دارند.

وی ادامه داد: آیت الله سید محمدمهدی موسوی الخرسان در طی ۷۰ سال گذشته تحقیقات فراوانی انجام دادند که قریب به ۶۰ جلد آثار چاپ شده و ۶۰ جلد هم آثار چاپ نشده دارند.

مسئول برگزاری کنگره امناء الرسل تصریح کرد: در کنار معرفی آیت الله خرسان، نگاهی به موضوعات تعاملاتی نیز خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.78ebjh8fw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما