کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

شورای نگهبان نماد مردم‌سالاری و دفاع از حقوق عمومی و حاکمیت قانون است

26 تير 1400 ساعت 11:35

استاد دانشگاه تهران با بیان این که وظایف شورای نگهبان بسیار مهم و تعیین کننده است، گفت: شورای نگهبان نماد مردم‌سالاری و دفاع از حقوق عمومی و حاکمیت قانون است و تاختن بر او به معنی تاختن بر ارزش‌های مردم‌سالاری است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ۲۶ تیرماه و سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از نهادهای انقلابی است که از سال های اول انقلاب کار خود را شروع کرد و تاکنون توانسته به خوبی به وظایف خود عمل کند.

وی به جایگاه این شورا در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: شورای نگهبان مأموریت نگهبانی و پاسداری از قانون اساسی را دارد و در واقع حراست و نگهبانی از منافع عمومی کشور را عهده‌دار است چراکه منافع عمومی در گرو رعایت حرمت قانون است.

صادقی نسب تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها در بیانات و فرمایشات خودشان بر اهمیت این شورا و نقشی که دارد تاکید کرده اند.

وی وظایف شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: بر اساس قانون اساسی این  شورا نظارت بر قانون‌گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و این تکلیف قانونی است که برعهده‌ای این نهاد گذاشته شده است.

کارشناس مسائل سیاسی عملکرد شورای نگهبان را درخشان عنوان کرد و بیان داشت: این نهاد همواره در طی دهه‌های اخیر عملکردی قانون‌مدارانه، بی‌طرفانه و اخلاق‌مدارانه عمل کرده و ویژگی‌های یک نهاد ممتاز را به دست آورده است.

وی حملات علیه این شورا را ناجوانمردانه دانست و تاکید کرد: افرادی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند و یا آن را آماج تهمت‌ها قرار می‌دهند دشمنان مردم‌سالاری و حاکمیت قانون هستند.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد:  شورای نگهبان نماد مردم‌سالاری و دفاع از حقوق عمومی و حاکمیت قانون است و تاختن بر او به معنی تاختن بر ارزش‌های مردم‌سالاری است.

 

 

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 4659

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/4659/شورای-نگهبان-نماد-مردم-سالاری-دفاع-حقوق-عمومی-حاکمیت-قانون

قم فوری
  https://www.qomefori.ir