تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : 4494
مدیرکل امور مالی شهرداری قم با تشریح بودجه سال 1400 شهرداری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌طورقطع بودجه‌ای اصلاحی امسال متمم خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهرداد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم به‌صورت انقباضی اظهار داشت: پیشنهاد شهرداری در روند پنج‌ساله نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان بود، اما در نهایت بعد از بررسی‌ها، این بودجه سه هزار و ۶۰ میلیارد تومان نهایی شد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری با در نظر گرفتن منابع و مصارف تنظیم‌شده که بخش منابع به درآمدها و بخش مصارف مربوط به هزینه‌های جاری و عمرانی است، افزود: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم در چارچوب برنامه ۵ ساله شهرداری و برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله انجام شد.

مدیرکل امور مالی شهرداری قم ابراز کرد: بخش درآمدی این لایحه دارای سه ردیف اصلی است که ردیف نخست به درآمدهای عمومی شهرداری اعم از پروانه، مازاد تراکم، تغییر کاربری، عوارض مشاعی، حذف پارکینگ و جرائم کمیسیون ماده صد و همچنین عوارض مشاغل و مالیات ارزش‌افزوده اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه سرفصل دیگر بودجه شهرداری قم در بخش درآمدی، شامل فروش املاک و اموال و ارائه سهم شهرداری بر اساس توافقات معوّض و مزایده‌ای است گفت: یک‌سوم درآمدهای بودجه شهرداری قم نیز مربوط به این سرفصل است.

توکلی تصریح کرد: مابقی منابع درآمدی شهرداری  به فراخور از تسهیلات بانکی و فروش اوراق مشارکت و همچنین دریافت دیون سنواتی دولت یا اسناد خزانه به‌عنوان مطالبات شهرداری است، ضمن آنکه سهم شهرداری در پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری هم در این بخش قابل تحقق است.***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.oq0a2bq00la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما