تاریخ انتشار :جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 4485
پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری قم در حوزه زیست محیطی و تفکیک پسماند با حضور مدیران و مسئولان استانی به بهره‌برداری و اجرا رسید .
افتتاح پروژه‌های مدیریت پسماند در قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهردای قم، مراسم افتتاحیه پروژه‌های زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند در سالن رضوان شهرداری قم با حضور استاندار ، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی و شهری برگزار شد .
در این مراسم سه پروژه سازمان شامل  سایت تخمیر کود کمپوست، دستگاه امحاء پسماندهای پزشکی و اپلیکیشن زیپاک آغاز به کار کرد و عملیات اجرایی ساخت خط دوم پردازش پسماندهای شهری نیز آغاز شد.

 افتتاح دستگاه امحا پسماندهای پزشکی / نخستین دستگاه با کاربری بی خطرسازی در مدیریت پسماند در کشور این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال با هدف بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از کاهش آلودگی زمین با کاربری دفن و کم حجم‌سازی پسماندهای دفن شده و استفاده بهینه از زمین آغاز به کار کرد.
از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به امحاء روزانه ۱۰ تن پسماند پزشکی با سیستم ماکروویو و بخار آب اشاره کرد.

آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم پردازش پسماندهای شهری پروژه دوم که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن  آغاز شد، حفاظت از محیط زیست، مدیریت پسماندهای شهری و جداسازی پسماند آلی و ارزشمند و جلوگیری از دفن بی رویه پسماند را دنبال می کند، ظرفیت این خط پذیرش ۳۰۰ تن پسماند شهری است و بهره‌برداری از آن حذف دفن مستقیم پسماند در شهر قم را در پی دارد.

راه‌اندازی سایت تخمیر کود کمپوست این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال با اهداف حفظ محیط زیست و مدیریت شیرابه‌ها، و ایجاد بستری مناسب به منظور اجرای فرآوری کود کمپوست به صورت استاندارد و کاهش دفن پسماندهای آلی راه‌اندازی شد.
مساحت ۲۰ هزار متر مربع و اجرا شده با بتن مسلح به الیاف پلیمیری از ویژگی های این پروژه است.

راه اندازی نرم افزار همیاران بازیافت(زیپاک) با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار و با هدف یکپارچه‌ساری و تمرکز تحویل پسماند به غرفه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری راه‌انداز و از ویژگی‌های بارز این پروژه، می‌توان به ایجاد سیستم انگیزشی جهت مشارکت شهروندان و گزارش‌گیری پویا از همیاران، متصدیان و پیمانکاران حوزه تفکیک اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.4q0a2bq0pla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما