تاریخ انتشار :جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 4484
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه پروژه‌های زیست‌محیطی که شهرداری قم افتتاح کرد، تأثیر مثبت زیستی به دنبال دارد، گفت: کاهش دفن پسماندها به‌عنوان یک اولویت باید دنبال شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید رضا موسوی مشکینی در حاشیه افتتاح چهار پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: در بحث پسماندها باید به سمت کاهش دفن حرکت کرده و بتوانیم پسماندها را نیز از نظر میزان تولید کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه باید از روش‌های تفکیک پسماندها در مبدأ و افزایش ایستگاه‌های تفکیک در مبدأ بیشتر استفاده شود، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مؤثر بوده و باید به این سمت حرکت کنیم و پسماندهایی که جمع‌آوری می‌شود را بتوان به‌صورت مکانیزه پردازش و تفکیک اصولی انجام شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم ابراز کرد: همچنین باید بخش‌هایی که قابلیت استفاده در تهیه کودکمپوست دارد به کمپوست تبدیل و به‌عنوان یک کود آلی در فضای سبز مورداستفاده قرار گیرد.
وی با قدردانی از اقدامات شهرداری قم در راستای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی اذعان کرد: پروژه‌هایی که شاهد افتتاح آن بودیم خوشبختانه در راستای عملکرد زیست‌محیطی است که از نمونه آن می‌توان به نصب و بهره‌برداری از دستگاه امحا پسماند و زباله‌های پزشکی با ظرفیت ۱۰ تن در روز اشاره کرد.
موسوی مشکینی خاطرنشان کرد: این راه‌اندازی به ما این نوید را می‌دهد که موضوع پسماندهای مطب‌های و بخش‌های خصوصی نیز به‌طور اصولی بی‌خطر شود و دفن آن‌ها با خطرات و صدمات کمتری همراه باشد.
وی همچنین به راه‌اندازی اپلیکیشن “زیپاک” اشاره و با بیان اینکه این سامانه نرم‌افزاری نیز در راستای مدیریت هوشمند شهری است که اگر شهروندان از آن اقبال داشته و مورداستفاده قرار گیرد، یک قدم به سمت تحقق شهر هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات در راستای مدیریت پسماند نزدیک‌تر می‌شویم، یادآور شد: امیدوارم با استقبال همشهریان و عملکرد مطلوب این سامانه شاهد بهبود وضعیت مدیریت پسماندهای شهری باشیم.**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.wbaurhbaaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما