تاریخ انتشار :جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 4482
حوزه/خطیب قم گفت: اگر خلل‌های عمدی و غیرعمدی اعم از کمبودهای تعرفه آرای و مشکلات دستگاه های الکترونیک شورا شهر و...نبود آرا شما مردم به درصد بیشتری می‌رسید.
خلل های عمدی و غیرعمدی باعث کاهش مشارکت در انتخابات شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ که در مصلای قدس قم برگزار شد، بابیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای ابراز محبت به اهل‌بیت (ع) به ‌ویژه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بود، عنوان کرد: مردم ولایت‌مدار دوست دارند بدانند که اهل‌بیت چه محبتی را دوست دارند تا محبتی که موردپسند آن‌ها است را مراقبت و ابراز کنند.

وی ادامه داد: رسول اکرم (ص) درباره محبت به امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده است که اگر کسی حضرت علی (ع) را با همه وجود، قلب، دست و زبان محبت کند محبت مورد قبول اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: حضرت محمد (ص) می‌فرماید که خدا را برای نعمت‌هایی که به شما داده دوست بدارید و به سبب اینکه خدا را دوست دارید مرا دوست بدارید و اهل‌بیت(ع) مرا به سبب محبت به من دوست بدارید؛ و این امر نشان می‌دهد که این محبت‌ها به‌ هم‌پیوسته است.

وی بابیان اینکه دانستن نتیجه این محبت‌ها در دنیا و آخرت مهم است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که خداوند محبت اهل مرا به هرکسی روزی کند خیر دنیا و آخرت به او رسیده است و هرکسی محبت اهل‌بیت (ع) را داشته باشد اهل بهشت است و محبت اهل‌بیت (ع) ۲۰ خصلت دارد که ۱۰ مورد آن برای دنیا و ۱۰ مورد برای آخرت است.

خطیب نماز جمعه قم افزود: زهد، شوق به کار و عمل، پارسایی در دین، رغبت به عبادت، توبه پیش از مرگ، نشاط در سحرخیزی و عبادت شب، چشم برکندن ازآنچه مردم ‌دارند، سخاوت، حفظ و مراقبت نسبت به انجام واجبات و ترک محرما از ویژگی‌های محبت به اهل ‌بیت (ع) در دنیا است.

وی در خصوص نتایج محبت به اهل‌بیت(ع) در آخرت گفت: نامه اعمال او را به دست راست می‌دهند، میزان و ترازویی برای او بر پا نمی‌شود، نامه‌ای بر او در قیامت گشوده نمی‌شود، روسفیدی، از لباس‌های بهشت بر او می‌پوشانند، شفاعت اش برای ۱۰۰ نفر از خانواده‌اش پذیرفته می‌شود، از تاج‌های بهشت بر سر او می‌گذارند و بی‌حساب وارد بهشت می‌شود.

وی بابیان اینکه محبت رمز کشش، کوشش، جهاد و تلاش برای تقرب به محبوب است و اگر کسی محبت اهل‌بیت (ع) را داشته باشد نباید از آن‌ها نباید نافرمانی کند، ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) علت اینکه برخی محبت اهل‌بیت(ع) را ندارند سه امر می‌داند که اولین آن‌ها منافق بودن است.

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم عنوان کرد: روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به عنوان روز بزرگ ملت ایران در تاریخ ثبت شد و برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت ایران افزوده شد.

وی افزود: اگر خلل‌های عمدی و غیرعمدی اعم از کمبودهای تعرفه آرای و مشکلات دستگاه های الکترونیک شورا شهر و...نبود، آرا شما مردم به درصد بیشتری می‌رسید به همین علت لازم است که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان، ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی، گزارشی از تخلفات به سمع و اطلاع مردم برسانند و طبق قانون با متخلفان برخورد قاطع کنند.

نماینده ولی فقیه،با اشاره به اینکه در انتخابات درس‌های فراوانی وجود دارد که باید موردتوجه و مطالعه قرار گیرد، بیان کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب مردم نوگرایی، بهبود اقتصادی، بهبود اوضاع معیشتی مردم، مبارزه با فساد و مبارزه با مفسدین وجهه عمل خودشان قرار دهد و در جوار حرم حضرت معصومه(س) برای ایشان دعا می کنیم و انتظار داریم که با ایجاد دولت مقتدر و کارآمد برای شکوفایی ایران قوی و دولت مردمی توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: تبدیل ضعف‌ها، نا کارآمدی‌ها و سو تدبیرهای گذشته به فرصت‌های بزرگ و حل مشکلات مردم، غنچه امید بر لب های مردم ایران شکوفا خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.oexfuqex8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما