تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 4447
شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های متعددی را برگزار کرد و با محور قرار دادن ارتقاء نشاط اجتماعی شهروندان تلاش کرد این دهه و به‌ویژه میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) را بیش‌ازپیش گرامی دارد.
سنگ تمام شهرداری قم در دهه کرامت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ایام فرخنده دهه کرامت که از ابتدای ماه ذیقعده با میلاد سراسر نور و رحمت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر آغاز، اواسط آن در ششم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان و میلاد با سعادت حضرت احمد بن موسی- شاهچراغ(ع) همراه بوده و انتهایش در ۱۱ ذیقعده نیز به میلاد پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع) ختم می‌شود، فرصتی ارزشمند و گران‌بهاست تا مردم بیش‌ازپیش با کرامت و سخاوت اهل‌بیت(ع) آشنا و مأنوس شوند.

شهر مقدس قم نیز همانند شهر مقدس مشهد و شیراز که توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان حرم‌های اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی نام‌گذاری شده‌اند، در این ایام حال و هوایی دیگر دارد و شهرداری قم نیز برنامه‌هایی را تدارک می‌بیند تا این هفته را گرامی بدارد و شهروندان را نیز با بانوی کرامت آشنا کند.

محوریت برنامه‌های شهرداری قم در دهه کرامت امسال براساس سند محتوایی دهه کرامت ۱۴۰۰ و با هماهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بوده و شهرداری قم بنا بر وظیفه خود در خصوص بزرگداشت این ایام مبارک، ‌برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی ویژه‌ای را در دستور کار قرار داد، تا به سهم و توان خود در گرامیداشت این ایام مبارک انجام‌وظیفه کند.

نورافشانی آسمان شهر قم

مراسم نورافشانی آسمان شهر قم همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) از برنامه‌های شهرداری در آغاز دهه کرامت بود که هم‌زمان با شب میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت(س) در روز جمعه ۲۱ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در میدان آستانه اجرا شد.

بدون شک اجرای این برنامه‌ها با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با رویکرد فاصله‌گذاری اجتماعی که در سطح شهر قم برگزار و اجرای آن نیز ادامه داشته، همزمان در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی به‌صورت زنده و مستقیم جهت بهره‌مندی دلباختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بازتاب وسیعی یافته است.

همچنین تأمین گل موردنیاز حرم مطهر جهت گل‌آرایی ایام میلاد حضرت، برگزاری کارگاه تولیدات رسانه‌ای فاطمی با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و آذین‌بندی و چراغانی شهر نیز از دیگر اقداماتی بود که قبل از آغاز دهه کرامت با همت شهرداری قم به مرحله اجرا درآمد.



برپایی کاروان شادی سیار در شهر قم

از دیگر برنامه‌های اجراشده در این ایام نیز می‌توان به آذین‌بندی و چراغانی سطح شهر و به‌ویژه اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، اهدای گلدان‌های گل به زائرین دختر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در روز میلاد، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری، مشارکت در برگزاری مسابقه مجازی سراسری حدیث کرامت، برپائی کاروان شادی سیار با اجرای مجموعه‌ای از برنامه‌های شاد مذهبی، مسابقه، نمایش، سرود، مداحی اشاره کرد.

با همکاری هیئات مذهبی شهر قم و با هدف شورآفرینی در ایام دهه کرامت و انتخابات، تولید کلیپ، استوری و استوری موشن به‌منظور تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات نیز صورت پذیرفت و انتشار آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی انجام گرفت.

برگزاری جشنواره فرهنگی “دختران انقلاب ” با همکاری تشکل‌های مذهبی شهر مقدس قم، چاپ و نصب ۱۵۰ بنر تبریک دهه کرامت بر روی بدنه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، چاپ و نصب ۲۵۰ پوستر با شعار “حیات معصومانه، زیست عفیفانه” در فضای داخلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از دیگر برنامه‌های اجرایی بوده است.



برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در ناوگان اتوبوس‌رانی و فضاهای عمومی شهر قم

برگزاری نمایشگاهی با موضوع عفاف و حجاب در ناوگان اتوبوس‌رانی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌های شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت بود. برنامه‌ای که با شعار و هشتک # حیات معصومانه # زیست عفیفانه در ناوگان اتوبوس‌رانی و برخی فضاهای عمومی شهر قم آغاز و تا پایان دهه کرامت ادامه دارد.



دهه کرامت فرصتی شد تا آئین خطبه‌خوانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) همزمان با دهه کرامت با حضور تعدادی از کارکنان بخش‌های خدماتی شهرداری قم در صحن امام رضا(علیه‌السلام) حرم مطهر برگزار شود.

در این مراسم جمعی از آتش‌نشانان و پاکبانان شهر قم به نمایندگی از کارکنان مجموعه خدوم شهرداری قم در کنار خادمان بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س) حضور به هم رسانده و در فضایی معنوی به خطبه‌خوانی و مدح و ثنای اهل‌بیت(ع) پرداختند.



اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز در مجموعه سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم در این ایام مبارک دنبال شد که مشارکت در تهیه سرود و نماهنگ‌های “بهشت خدا” و “شهر کریمه”، مجموعه برنامه‌های “نسیم کرامت”، اجرای تور قم‌گردی حریم حرم و مسابقات ورزشی از جمله این برنامه‌ها بود.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.ynyk49ny05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما