تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 4437
نشست صمیمی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی شهر مقدس قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری این نشست دو ساعته به مناسبت دهه کرامت برگزار و در آن نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی قم به بحث و تبادل‌نظر در مورد ظرفیت‌های شهرمقدس قم در بخش‌های مختلف از جمله مذهبی و گردشگری پرداخته و خواستار توسعه همکاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مدیریت شهری این کلان‌شهر شدند.

تغییر و تحولات در شهر قم مشهود است

در این نشست حجت‌الاسلام بهمن نژاد نماینده شبکه بین‌المللی الاهواز، با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت شهری قم بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد تغییر و تحول مناسب در ایجاد زیرساخت‌های شهری در قم هستیم و امیدواریم انتخابات شورای اسلامی شهر و آغاز فعالیت شورای اسلامی ششم نیز سبب رشد و تقویت روند موجود شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌های بین‌المللی بیان کرد: افتخار ما این است که خادم رسانه‌ای حضرت معصومه(س) در شهر قم هستیم و شبکه جهانی الاهواز به‌عنوان یکی از شبکه‌های پرمخاطب جهان عرب نیز آماده پوشش برنامه‌های رسانه‌ای این مهم هستند.

بهمن نژاد بیان کرد: شبکه جهانی الاهواز برنامه‌های ثابت در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی دارد که می‌توان با تعامل مثبت و سازنده با شهرداری قم این برنامه‌ها را به بهترین نحو ممکن تولید و در عرصه‌های بین‌المللی رسانه‌ای کنیم.

آماده معرفی قم به زبان‌های متعدد بین‌المللی هستیم

حجت‌الاسلام سید آل ایوب نماینده مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و شبکه جهانی ثقلین نیز با ابراز خوشحالی از ارتباط ایجادشده بین شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اظهار داشت: رمز موفقیت شهرداری در اشاعه برنامه‌های فرهنگی نگاه بین‌المللی به این برنامه‌ها است.

وی افزود: شبکه‌های بین‌المللی تلویزیونی فرصتی مناسب برای انتقال مسائل فرهنگی شهرداری به سایر همتایان خود در کشورهای خارجی بدون هیچ‌گونه رنگ و بوی سیاسی است.

آل ایوب با بیان اینکه باید به دنبال تولید محتوای جذاب و تأثیرگذار باشیم، تصریح کرد: امروز در قالب‌های مختلف تولید محتوا باید کار کنیم قالبت های سنتی کمرنگ شده و شهرداری قم می‌تواند در این زمینه برنامه‌سازی کند.

وی بیان کرد: در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) که تولیدات به زبان‌های مختلف خارجی ترجمه می‌شود در قالب شبکه ثقلین و خبرگزاری ابنا آماده همکاری در کارهای پژوهشی، تألیفی و برگزاری نشست‌های فرهنگی هستیم و این مهم نیز نیاز به اراده جدی توسط شهرداری دارد.

شبکه‌های بین‌المللی فرصت مناسب برای توسعه گردشگری

محمد علی پور نماینده شبکه خبری بین‌المللی الاتجاه در قم نیز اظهار داشت: ارتباط رسانه‌ای با شبکه‌های بین‌المللی ظرفیت مناسب را برای توسعه گردشگری مذهبی و توریست فراهم می‌کند.

وی افزود: آماده تعامل و همکاری با شهرداری و نهادهای متولی گردشگری در استان قم برای معرفی بیش‌ازپیش شهر قم هستیم.

نیازمند همکاری بیشتر شهرداری هستیم

جعفر زندی مدیر شبکه بین‌المللی کربلا نیز اظهار داشت: با فعالیت شبکه‌های متعدد بین‌المللی در قم این شهر به یکی از فعال‌ترین شهرهای ایران در عرصه شبکه‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مخاطبان این شبکه بین‌الملل عرب‌زبان‌ها هستند، گفت:  در صورتی که  شهرداری زیرساخت‌های همکاری را فراهم کند می‌توان با یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه بیش از پیش در امور بین‌الملل شهر قم و ظرفیت موجود آن از جمله گردشگری آن را معرفی کنیم.

جواد سیرتی معاون شبکه جهانی کربلا نیز تصریح کرد: در بحث ترویج زیارت و معرفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شبکه‌های مختلف از جمله کربلا  برنامه‌های مختلفی را تولید و تمام مناسب‌های در حرم به بهانه‌های مختلف مستندسازی و پخش شده است.

سیرتی با بیان اینکه در موضوع مدیریت شهری در برخی مواقع گزارش‌های عمرانی نیز تهیه کرده‌ایم، افزود: براین باوریم تعامل نباید یک‌طرفه باشد و شهرداری باید با شبکه‌های بین‌المللی ارتباط مناسب ایجاد کرده و تعامل‌ها نیز دوسویه باشد.

همکاری شهرداری تقویت و توسعه برنامه‌های بین‌المللی را به همراه دارد

نماینده شبکه بین‌المللی ولایت نیز با قدردانی از فعالیت‌های مدیریت شهری در دوران خدمت دکتر سقاییان‌نژاد افزود: در این مدت قم نفسی دوباره تازه کرد و شاهد اتفاقات خوبی بودیم. برنامه‌های مشترک زیادی با شهرداری قم برگزار کردیم و در حال حاضر نیز آماده توسعه و تقویت این برنامه‌ها هستیم.

سید هادی مسلمی با بیان اینکه غالب مخاطبان شبکه جهانی ولایت در خارج از کشور نخبگان هستند گفت: در سفر این افراد به قم می‌توان بازدیدهایی از زیرساخت‌های ایجادشده شهری را برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه قم امروز به  سپهر شبکه‌های ماهواره‌ای تبدیل شده است، گفت: ایرانیان خارج از کشور نگاه ویژه‌ای به قم دارند و تعاملات شهرداری با شبکه‌های بین‌المللی نیز نباید محدود به برنامه‌های خبری باشد.

نماینده شبکه جهانی “هدایت تی‌وی” نیز با بیان اینکه مخاطبان این شبکه اردو زبان‌ها و انگلیسی زبان‌ها هستند گفت: بیشتر مخاطبان ما از هندوستان و پاکستان می‌باشند و در ارتباطی که با شبکه برقرار می‌کنند تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و امکانات بیشتر برای زائران دارند که امیدواریم به این مهم بیش از پیش توجه شود.

مهدوی افزود: با استقبالی که اردو زبانهای اروپا و آمریکا از شبکه جهانی هدایت تی وی، دارند آماده تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری قم برای معرفی زیرساخت‌ها هستیم.

عمارتنویر نماینده شبکه جهانی الفرات نیز اظهار داشت: تولید برنامه از نمادهای مختلف شهری قم فرصت ارزشمندی برای معرفی این شهر در عرصه‌های بین‌المللی است و در این زمینه نیز آماده همکاری و تعامل هستیم.

گفتنی است، در پایان این نشست مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با قدردانی از سخنان و پیشنهادات ارزشمند شبکه‌های بین‌المللی تلویزیونی بر برنامه‌ریزی در تقویت این ارتباط تاکید کرد.**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.texfuqexasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما