تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 4403
با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد

دکتر غلامرضا غفاری در آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) دانشگاه های ویژه بانوان را بستری برای تحقق عدالت آموزشی دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،   همزمان با چهاردهمین سالروز تاسیس این دانشگاه، مراسم تکریم دکتر ابراهیم عبدی پور رئیس سابق و معارفه دکتر نسرین صادق زاده، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

دکتر غلامرضا غفاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: امروزه اقتدار یک کشور در گرو داشته های علمی و معرفتی است که بدون حصول آن ها نمی توان به رشد و تعالی و ایجاد مقدمات تمدن سازی که در اسناد بالادستی مشخص و در بیانات مقام معظم رهبری به آن ها اشاره شده است دست یافت.
وی با بیان این نکته که دانشگاه نه صرفاً یک سازمان بلکه یک نهاد اجتماعی است اظهار داشت: اهمیت دانشگاه ها و مسئولیت اجتماعی که برای مراکز آموزش عالی متصور است، مسئولیت خطیری را متوجه همه مدیران نظام آموزش عالی کشور نموده است.
سرپرست سازمان امور دانشجویان به دستاوردهای چشمگیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دستاوردهای نظام آموزش عالی بویژه در حوزه های مربوط به بانوان یکی از داشته هایی است که نظام اسلامی می تواند بر اساس آن از خود دفاع کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از اهداف این وزارتخانه را کمک به تحقق عدالت آموزشی دانست و اذعان کرد: برای رسیدن به این هدف مهم نیازمند مجموعه ای از راهبردهایی هستیم که با رفع کاستی ها، به تحقق عدالت آموزشی بیانجامد.
دکتر غلامرضا غفاری با اشاره به تنوع فرهنگی و سلایق گوناگون در جامعه از دانشگاه های ویژه بانوان به عنوان فرصتی مناسب به منظور جذب و مشارکت بیشتر دختران عزیز کشور برای برخورداری از تحصیلات عالی یاد کرد و اظهار داشت: دانشگاه تک جنسیتی یکی از ظرفیت هایی است که می تواند به تحقق عدالت آموزشی کمک کند.
وی ضمن ابلاغ پیام دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از تلاش های تمام دست اندرکاران تحقق این امر و ایجاد این بستر از زمان تاسیس تاکنون، قدردانی کرد و توفیق آنان را در راه تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی آرزو کرد.
دکتر غلامرضا غفاری از زحمات دکتر ابراهیم عبدی پور، رئیس سابق دانشگاه تشکر کرد و گفت: بی شک نتایج حاصل شده از این زحمات، برآمده از همکاری و هم افزایی و تلاش همه عزیزان در این دانشگاه و در سایر دستگاه های اجرایی استان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تجارب و شایستگی های دکتر نسرین صادق زاده، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) در فعالیت های علمی و مسئولیت های اجرایی در دانشگاه های قم و حضرت معصومه (س)  اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت ایشان می تواند بر گشایش افق های تازه برای این دانشگاه اثرگذار باشد.
دکتر نسرین صادق زاده، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) طی سخنانی، این دانشگاه را دانشگاهی جوان و دارای ظرفیت فراوان در جهت تربیت و رشد بانوان توصیف کرد و حمایت های ویژه برای این دانشگاه را از مسئولین وزارتی و استانی خواستار شد.
وی به عبارت "بانوی فرزانه، اعتلای خانواده" به عنوان شعار این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با اینکه حدود نیمی از جمعیت هر جامعه را بانوان تشکیل می دهند اما تاثیر بانوان بر جامعه بیش از این میزان است.
دکتر نسرین صادق زاده با تأسی از این فرمایش معمار کبیر انقلاب که زنان، مربیان جامعه اند، حرکت جامعه در مسیر سعادتمندی را در گرو برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب برای رشد اجتماعی، علمی و فرهنگی بانوان در سایه ارتقاء آگاهی و توانمندی آنان دانست.
سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولین استانی، اساتید و کارمندان، ماموریتی که در این راستا برای این دانشگاه تعریف شده است، با افزایش کمیت و کیفیت آموزشی و تربیتی به ثمر بنشیند.
وی در پایان سخنان خود از زحمات روسای پیشین دانشگاه خصوصا از دکتر ابراهیم عبدی پور تشکر و قدردانی کرد.
 دکتر ابراهیم عبدی پور، رئیس سابق دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز تلاش های مجموعه آموزش عالی کشور برای پاسخ به نیازهای آموزشی و تربیتی موجود را موفقیت آمیز خواند.
این استاد دانشگاه تلاش های همه دست اندرکاران دانشگاه در توسعه و پیشبرد اهداف آن را ارزشمند دانست و دست یابی به وضعیت مطلوب را مستلزم اهتمام بیشتر همه عزیزان در کنار مهیا نمودن زیرساخت های لازم عنوان کرد.
رئیس سابق دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن اشاره به کاهش منابع مالی در سال های اخیر، با ارائه آماری از دستاوردهای این دانشگاه در زمان مدیریت خود، روند رو به رشد در حوزه منابع انسانی، تعداد دانشجویان، تعداد رشته های تحصیلی و زیرساخت های فیزیکی را مورد توجه قرار داد.
وی از همکاری مجموعه وزارتی، مسئولین استانی و اساتید و کارمندان دانشگاه قدردانی و برای سرپرست دانشگاه حضرت مصومه (س) آرزوی موفقیت کرد.
این ویژه برنامه با حضور مسئولین استانی همچون حجت الاسلام و المسلمین دکتر عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم، دکتر سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آخوند زاده، معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر  محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر صدیقه صدیق، معاون امور بانوان استاندار قم، اساتید و کارکنان دانشگاه با اهدای الواح و هدایای یادبود به دکتر ابراهیم عبدی پور پایان یافت.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.xq0a2bq01la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما