تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 4248
استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که اتحاد، هم‌بستگی و وحدت رمز فتح خرمشهر بود، گفت: امروز هم جمهوری اسلامی ایران به دنبال رابطه عزتمندانه و برابر با جهان است.
اتحاد، هم‌بستگی و وحدت رمز فتح خرمشهر بود/ جمهوری اسلامی ایران به دنبال رابطه عزتمندانه و برابر با جهان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، شاهین صادقی نسب ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز اظهار داشت: متأسفانه در همان ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی در آبان سال 59 بود که خرمشهر به تصرف و اشغال ارتش عراق درآمد و بعد از گذشت یک سال و نیم رزمندگان اسلام توانستند این خاک پاک را از دشمنان پس بگیرند.

وی ادامه داد: خاک پاکی که امثال بنی‌صدرها تصور می‌کردند که باید در ازای زمان به دشمن داد و درک درستی از فرهنگ، عزت و شرف ایرانی نداشتند و نمی‌دانستند که ملت ایران حاضر است جان بدهد، تکه‌تکه شود اما یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندهیم.

صادقی نسب افزود: در راه آزادسازی خرمشهر عزیز بیش از 3 هزار شهید تقدیم کردیم که نشان‌دهنده اهمیت این آزادسازی و همچنین شجاعت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام داشت.

سوم خرداد تبلور اوج سرمایه اجتماعی در کشور بود

وی سوم خرداد را تبلور اوج سرمایه اجتماعی در کشور برشمرد و گفت: سرمایه اجتماعی که دل‌ها را به هم نزدیک کرده بود و مشت‌ها را گرده بود و تمام ملت خواستند که خرمشهر آزاد شود.

استاد دانشگاه تهران به حمایت‌های همه‌جانبه از رزمندگان در آن‌ها سال‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: در آن سال‌ها مرد و زن، کوچک و بزرگ در خدمت جبهه‌های جنگ بودند و هر کمکی که از دستشان برمی‌آمد انجام می‌دادند.

وی بیان داشت: این سرمایه اجتماعی که ما در سال‌های جنگ داشتیم، بیشترین و بی‌نظیرترین سرمایه اجتماعی است که در طول تاریخ آن را تجربه کردیم، اتحاد، هم‌بستگی و وحدت در آن برهه‌ای تاریخی پیروزی‌های بزرگی را برای کشورمان رقم زد.

در طول جنگ تحمیلی ایران اسلامی در برابر دنیا ایستاده بود

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در طول جنگ تحمیلی غرب و شرقی وجود نداشت و ایران اسلامی در برابر دنیا ایستاده بود.

وی افزود: ایران اسلامی امروز هم به‌مانند 8 سال دفاع مقدس که در برابر همه قدرت‌های جهان ایستاد، محکم و استوار ایستاده است و مهم‌تر از آن ایرانی است که امروز شعار باید قوی بشویم را سر می‌دهد و علاوه بر این دریافته است که اگر قوی نباشیم نمی‌توانیم منتظر معجزه و کمک دیگری باشیم.

صادقی نسب با بیان که " ما می‌توانیم" یک اصل برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد: " ما می‌توانیم" باید در بین تک‌تک مسئولان جا بیفتد و بدانیم که با نگاه به بیگانگان و بیرون نمی‌توانیم قوی شویم.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا با اتکای به خارجی‌ها قوی نشده است و علاوه بر این با واردات و دست‌درازی در برابر کشورهای بیگانه به توسعه و پیشرفت نرسیده است.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال رابطه عزتمندانه و برابر با جهان است

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال رابطه عزتمندانه و برابر با جهان است نه رابطه‌ای ذلیلانه که جزء خواری و خفت چیزی برای ملت به ارمغان نمی‌آورد.

وی دنیای امروز را دنیای سرمایه‌داری عنوان کرد و بیان داشت: این نظام سرمایه‌داری کشورها و حکومت‌های مستقل را برنمی‌تابد و با تمام وجود از همان ابتدای انقلاب با جنگ و دسیسه و تحریم به دنبال براندازی نظام بوده است.

صادقی نسب تصریح کرد: بااین‌وجود حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سمت استقلال، آزادی و به سمت حیات طیبه بوده است.

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب فرصت خوبی است که از تجربیات گذشته بهره بگیریم و از آن برای اعتلای و پیشرفت نظام استفاده کنیم.

صادقی نسب تأکید کرد: چه اتفاقی رخ داد که توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم و 8 سال در برابر دشمنان نظام بایستیم، قطعاً اولین و اساسی‌ترین آن همان سرمایه اجتماعی است که بین مردم بود و همه با هم یک‌صدا بودیم.

وی افزود: باوری که خودمان داشتیم موجب شد که جنگ 8 ساله را با پیروزی به پایان برسانیم در واقع مدیریت جهادی و انقلابی در این میان نقش مهم و اساسی داشت.

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: امروز هم نیاز به روحیه انقلابی و ملی داریم که ما را در خرمشهر پیروز کرد داریم تا در برابر دشمنان بایستیم.

دولت انقلابی، جهادی و مردمی نیاز امروز کشور است

صادقی نسب به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره هم متأسفانه جریاناتی که نگاهشان به بیرون از کشور است و برای حل مشکلات داخلی به دنبال راه‌حل‌های بیرونی می‌گردند ظاهر شده‌اند و این مهم هوشمندی ملت ایران را می‌طلبد .
وی ادامه داد: مردم ایران باید بدانند که با ورودی‌های تکراری نمی‌توانیم خروجی‌های جدید بگیریم و به‌خصوص با سبک‌ه
ا و جریاناتی که شکست‌خورده و کشور را در این 8 سال به این روز گرفتار کرده‌اند نمی‌توانیم نتیجه بگیریم .

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دولت انقلابی، جهادی و مردمی نیاز امروز کشور است که با عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد امید را به ملت ایران هدیه بدهد.




 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.xexfuqe8osfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما