تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 4093
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: آسیب های فضای مجازی ناشی از سهل انگاری ها و عدم وجود عزم جدی و راسخ برای ساماندهی این فضاست.
 آیت الله رجبی: آسیب های فضای مجازی ناشی از سهل انگاری و عدم عزم جدّی برای ساماندهی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت الله محمود رجبی طی سخنانی در مراسم رونمایی از نرم افزارهای قرآنی دانشنامه تفسیر صافی و دانشنامه تفسیر طبری که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی و حضوری در سالن همایش این مرکز برگزار شد، با تأکید بر این که بر اساس کلام نورانی قرآن کریم، مشخصه اصلی ماه رمضان، نزول قرآن در این ماه عزیز است، اظهار داشت: اهمیت و عظمت فعالیت های قرآنی به خصوص فعالیت های پژوهشی در این زمینه چنان است که زبان قاصر در بیان آن است.

وی افزود: عظمت قرآن به جهت آن که کلام مستقیم خداوند است در سطح عظمت باری تعالی می باشد و بر این اساس، مسلم است که انجام کارهای علمی و پژوهشی در رابطه با قرآن دارای چه اهمیت و جایگاه والایی است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که تمسک به قرآن و بهره گیری از آموزه های آن لازمه رشد دانشی و معرفتی بشر است، گفت: قرآن تنها متن مورد اتفاق همه مسلمین است که حتی غیرمسلمین، جامعه اسلامی را به واسطه این کلام وحی می شناسند و لذا قرآن، منبع و کانال مهم و مشترک برای معرفی، شناساندن و عرضه فرهنگ ناب و تعالی بخش اسلام است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین بیان داشت: از این رو لازم است که محققان و پژوهشگران قرآنی، بیش از پیش قدر فعالیت ارزشمند خود را بدانند و از بابت توفیق فعالیت در این زمینه، شکرگزار خدای متعال باشند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت و کارکنان و پژوهشگران مرکز کامپیوتری علوم اسلامی به جهت تولید و عرضه این قبیل نرم افزارها گفت: از جمله ویژگی های این نرم افزارها می توان به مواردی چون دقت بالا، توسعه کمی و کیفی مناسب، تسهیل در دسترسی پژوهشگران به منابع مورد نیاز، همچنین تنوع داده های علمی و ارتقای سرعت دست یابی به آن ها اشاره کرد و بسیار خوب است که همچنان خلاقیت و نوآوری در فعالیت های پژوهشی و علمی مرتبط با قرآن و علوم اسلامی مورد توجه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزود: البته انتظار این است که مدیران و محققان این مرکز به همین میزان فعالیت های انجام شده دل خوش نباشند بلکه قدم های مهم تر و جهشی تر را بردارند، چه آن که در این زمینه ها به خصوص در عرصه های قرآنی، همچنان جای کار بسیاری وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این زمینه متاسفانه به جهت عدم عزم جدی و راسخ در ساماندهی فضای مجازی و نیز برخی سهل انگاری ها، شاهد آسیب های جدی هستیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بی شک اگر رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به ویژه خطاب به شورای عالی فضای مجازی مورد عمل قرار می گرفت، ما امروز شاهد این وضع نابه سامان در عرصه فضای مجازی نبودیم.

آیت الله رجبی بیان داشت: در این زمینه ها باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با کار جهادی و مخلصانه و بر اساس وظیفه و تکلیف دینی، به اصلاح امور پرداخت و خدای متعال نیز به کار مجاهدانه و مخلصانه برکت می دهد.

وی در خاتمه افزود: مرحوم آیت الله مصباح یزدی همواره می گفتند، اگر در کارها اخلاص و توسل بر اهل بیت(ع) وجود داشته باشد، خداوند عنایت خاصی به آن کار می کند و ما برکاتش را در زمینه های مختلف دیده ایم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.wnkt23nvxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما