تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 4039
شهردار قم از تکمیل و بهره‌برداری بخش عظیمی از بوستان 1000 هکتاری قم در سال 1400 خبر داد.
تکمیل بخش عظیمی از بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم در سال ۱۴۰۰
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به آخرین وضعیت احداث پارک ۱۰۰۰ هکتاری شهر قم اظهار داشت: این پارک چندمنظوره از شهرک قدس، دانشگاه مفید و موزه دفاع مقدس تا کوه خضر و پشت جمکران بوده که بسیار وسیع است.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درختکاری این پارک انجام و بیش از ۵۰ درصد پارک سازی شده که امیدواریم بخش زیادی از این پروژه در ۱۴۰۰ تکمیل شود، عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد نیاز به پارک سازی دارد، که بوستان خضر بالای ۷۰ هکتار است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار قم خاطرنشان کرد: این ۱۰۰۰ هکتاری، ۹ بوستان و یک باغ پرندگان و باغ دفاع مقدس دارد و پل طبیعت در این پارک احداث می‌شود و محیط زیبایی برای گردشگری ایجاد می‌کند، اقلیم دارای پست و بلندی است که تله سیژ و تله‌کابین نیز برای آن پیش‌بینی‌شده است که یک انقلاب تفریحی در قم به شمار می‌رود.
سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه در اجرای پروژه، ۵ پیمانکار همزمان فعال هستند تا رقابت ایجاد شود و در دو سال دیگر پارک کامل می‌شود تصریح کرد: برای آبیاری فضای سبز تصفیه‌خانه ۳۰ لیتر در ثانیه پساب را برای آب فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه سیستم آبیاری تحت‌فشار در سال ۹۹ در سطح قم انجام‌شده است یادآور شد: در سطح شهر به علت آلودگی‌های زیست‌محیطی کمتر درخت مثمر به کار گرفته می‌شود، اما اطراف شهر همه درختان مثمر است، که در این حوزه حرکت‌های خوبی شده است.
شهردار قم توسعه عدالت محور در شهر را موردتوجه قرار داد و افزود: بحث توازن بخشیدن به مناطق هشت‌گانه اولویت است و منطقه ۲ و ۶ ازنظر محرومیت دچار مشکل هستند، هرچند امروز منطقه دو محروم نبوده ولی هنوز محرومیت‌هایی برای منطقه ۶ وجود دارد.
وی اضافه کرد: منابع مازاد مناطق به مناطق دیگر تزریق می‌شود تا در طولانی‌مدت محرومیت‌زدایی شود.**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.xnkt23nvwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما