تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 3898
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لزوم ایجاد درآمد‌های جدید در مدیریت شهری، خواستار تقویت منابع شهرداری‌ها بر اساس وضعیت کلان اقتصاد کشور شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،زین العابدین قراچورلو در نشست امروز شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه گزارش‌های حسابرسی بودجه‌ای با غفلت از برخی نکات مدیریتی و همچنین توجه به اسناد بالادستی همراه است، اظهار کرد: به طور مثال گزارش حسابرسی بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری قم نشان از کسری حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی و ایجاد بدهی دارد، اما این گزارش درباره این که کدام هزینه کرد سبب این بدهی شده، ساکت است.

وی افزود: بدیهی است شفافیت نسبت به این بدهی‌ها سبب خواهد شد تا بودجه‌های بعدی به صورت واقعی‌تر دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بحث دیگر درباره این گونه گزارش‌ها مربوط به حسابداری تعهدی و یا حسابداری نقدی است، به بیان دیگر در نهاد‌هایی مانند شهرداری که به صورت درآمدی و هزینه‌ای اداره می‌شوند باید شفافیت حداکثری در درآمد‌ها و همچنین هزینه کرد بر اساس همان درآمد‌ها رعایت شده باشد تا بودجه با اشکالات کمتری رو به رو شود، ضمن آن که متأسفانه در این گزارش‌ها به قوانین و برنامه‌های بالاستی بودجه‌ای کمتر توجه می‌شود، به بیان دیگر این گزارش‌ها از تطابق این بودجه با برنامه‌هایی مانند برنامه پنج ساله و برنامه ۲۰ ساله شهرداری و سنجش میزان انحراف احتمالی غفلت می‌کنند.

قراچورلو با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور، ضرورت هزینه کرد بهتر را در همه زمینه‌ها یادآور می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مواردی که در بودجه‌های سالانه شهرداری‌ها از آن غفلت می‌شود، ایجاد درآمد‌های جدید در بودجه است.

وی اضافه کرد: سرفصل‌های درآمدی شهرداری‌ها به صورت سنتی بر اساس منابعی از پیش تعریف شده باقی مانده است که این مسئله قطعا با وضعیت امروز اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: بنابراین لازم است تا کمیته‌های ارتقای منابع در شهرداری‌ها علاوه بر پیگیری تقویت منابع درآمدی سنتی، به فکر تعریف منابع جدید هم باشند.

قراچورلو همچنین گفت: گزارش حسابرسی از بودجه شهرداری‌ها نباید صرفا به چگونگی عمل انجام شده اکتفا کنند، بلکه این گزارش‌ها باید عملا زمینه را برای نوع رفتار در آینده نیز مهیا کنند تا دست اندرکاران بتوانند بر اساس آن، نوع برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه را به روز‌رسانی کنند و به تمهیدات حداکثری به پیش بروند.*

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.hetfuqeoosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما