تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : 3631
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت ‌هفته از ظهر شنبه تا روز 22 اسفند ماه در سطح شهر قم برگزار خواهد شد و همچنین کارناوال گل و شادی نیز روز یکشنبه در سطح شهر به حرکت در می‌آید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،پیام جوادیان ظهر امروز در نشست رسانه‌ای که به مناسبت هفته درختکاری برگزار شد؛ با تاکید بر جهش توسعه سرانه شهر قم از ۱۴ متر مربع به بیش از ۲۰ متر مربع اظهار داشت: طبق تعریف وزارت کشور و سازمان شهرداری و دهیاری‌ها سرانه کل به کل مساحت عرصه‌های فضای سبز در اختیار شهرداری و تقسیم آن بر جمعیت می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم ضمن گرامیداشت ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه با نام هفته درختکاری و منابع طبیعی گفت: مساحت کل فضای سبز شهر قم در سال ۹۴ حدود ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع بود که به لطف خداوند و با تدوین برنامه راهبردی و چشم‌انداز شهرداری در شهریور سال ۹۹  به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع رسیدیم.



وی عنوان کرد: توسعه فضای سبز شهر قم اعم از شهری، جنگلی و فضای سبز طی ۵ سال اخیر حدود ۸ میلیون متر مربع برابر با ۸۰۰ هکتار بوده است که با تمام امکانات موجود در این مسیر قدم برداشتیم.

جوادیان اقدامات شایسته و حمایت شهردار قم در خصوص تخصیص بودجه لازم در راستای توسعه فضای سبز استان را مورد تاکید قرار داده و اضافه کرد: بیش از ۲ هزار نفر کارگر در راس پیکان جهاد سبز در سطح شهر در حال خدمت‌رسانی هستند که لازم است از این عزیزان که هم نیروهای امانی و هم نیروهای پیمانی هستند، تشکر کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به افزایش سرانه ۶ مترمربع به ازای هر نفر در شهر قم تصریح کرد: این سرانه صرفاً شامل فضاهای در اختیار شهرداری قم که وظیفه حفظ و نگهداری آن نیز بر عهده شهرداری است بوده و جدای از سرانه‌هایی است که مراکز مختلف از جمله دانشگاه‌ها و موسسات به فضای سبز اختصاص داده و به صورت مجزی از آن حفظ و نگهداری می‌نمایند.

وی با بیان اینکه جمعیت قم حدود یک میلیون و ۲۸۰ نفر است که به اعزای هز نفر ۲۰ متر مربع فضای سبز در سطح شهر قم ایجاد شده است خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعداد پارک های شهری در ۱۳۹۴ تعداد ۲۶۵ مورد بود که این عدد در سال ۱۳۹۹ به ۳۶۸ پارک و بوستان افزایش یافته است.

جوادیان کاشت تک درخت در خیابان‌های کم‌عرض را مورد توجه قرار داده و عنوان کرد: نهضت سبز معابر با تلاش شهرداری قم از سال ۱۳۹۵ آغاز شده که در این طرح معابر و خیابان‌ها با توجه به اولویت‌بندی درختکاری شده و باغچه طولی در وسط و کناره خیابان‌ها احداث شد که خوشبختانه در این ۵ سال حدود ۴۵۲ هزار متر طول معادل ۴۵۲ کیلومتر باغچه طولی در خیابان‌های سطح شهر ایجاد شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰۳ پارک شهری طی ۵ سال اخیر در شهر قم و تغییر نگرش از ابتدای سال ۱۳۹۶ مبنی بر کاشت درختان چند ساله تصریح کرد: در ۵ سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار درخت و درختچه در سطح شهر کاشته شد که شامل یک میلیون اصله درخت و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درختچه در سطح شهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قمبا اشاره بر ضرورت احداث بوستان برای تفریح و ورزش بانوان استان عنوان کرد: تا سال ۱۳۹۴ تنها تعداد ۲ بوستان ویژه بانوان در شهر قم وجود داشت که بوستان ارغوان نیمه تمام بوده و بوستان نرگس در دسترس بانوان قرار داشته است اما خوشبختانه اکنون تعداد ۷ بوستان برای بانوان در سطح مناطق مختلف احداث شده است.

پیام جوادیان در خصوص برنامه‌های ویژه هفته درختکاری و منابع طبیعی در شهر قم نیز گفت: در ایام هفته درختکاری و منابع طبیعی ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت ‌این هفته و اشاعه فرهنگ درختکاری و توجه به فضای سبز شهری برای شهروندان در نظر گرفته شده است که از ظهر شنبه تا روز ۲۲ اسفند ماه در سطح شهر قم برگزار خواهد شد و همچنین کارناوال گل و شادی نیز روز یکشنبه در سطح شهر به حرکت در می‌آید.

وی در پایان افتتاح پروژه‌های فضای سبز از جمله چندین بوستان و اماکن تفریحی را مورد توجه قرارداد و ادامه داد: با مجوریت نشاط اجتماعی در شهر قم و توسعه اماکن تفریحی اقدامات شاخصی انجام گرفته است که در این ایام شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.x8xbjh8pz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما