تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : 3624
رهبر معظم انقلاب گفتند: کاشتن درخت و نشاندن نهال از جمله‌ی حسناتی است که در شرع مقدس اسلام بر آن تأکید شده است.
رهبر انقلاب: کاشتن درخت و نشاندن نهال شرع مقدس اسلام است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز دو اصله نهال میوه کاشتند.

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی، گیاه و فضای سبز را عاملی مهم در زندگی و در ساخت تمدن بشری خواندند و با اشاره به ریشه‌های معرفتی و دینی توجه به محیط‌زیست، گفتند: کاشتن درخت و نشاندن نهال از جمله‌ی حسناتی است که در شرع مقدس اسلام بر آن تأکید شده است.
رهبر انقلاب اسلامی به اهمیت محیط‌زیست در قانون اساسی نیز اشاره و خاطرنشان کردند: فعالیت‌های محیط‌زیستی، فعالیت‌های دینی و انقلابی است و نباید به آن‌ها نگاه تجملاتی و تزئینی شود.
ایشان تنوع زیستی و اقلیمی کشور را بستری مناسب برای فعال شدن آحاد مردم و جوانان در زمینه محیط‌زیست خواندند و با ابراز تأسف از تخریب جنگل‌ها، منابع طبیعی و سفره‌های زیرزمینی به‌دست افراد سودجو، تأکید کردند: تخریب محیط‌زیست بلای بزرگی است که آینده بشر را هدر می‌دهد، بنابراین مسئولان و همه مردم باید در مقابل آن بایستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حوادثی مثل آتش‌سوزی جنگل‌ها و یا خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها، گفتند: این حوادث قابل‌پیشگیری است و مسئولانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، دچار تقصیر هستند.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.x9wrak93tpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما