تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : 3553
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از ابتدای سال کمیته ساماندهی درختان خطرآفرین شهر تشکیل شده و طی این مدت نزدیک به ۴۰۰۰ درخت سطح شهر شناسایی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به وضعیت درختان خطرآفرین و نا ایمن سطح شهر، اظهار کرد: در بازدیدهایی که در قالب کمیته ساماندهی متشکل از کارشناسان فضای سبز و گیاه‌شناس از بوستان‌ها و معابر سطح شهر انجام می‌دهیم درختان آلوده به بیماری و خشک شده که احتمال سقوط و صدمه دارند شناسایی شده و پس از علامت‌گذاری با اخذ مجوزهای لازم نسبت به حذف آن اقدام می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه با قطع این درختان، قطعا با درختان چندساله جایگزینی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر که این پروژه آغاز شده، نزدیک به ۴۰۰۰ اصله از گونه‌هایی نظیر اکالیپتوس، توت، نارون، اقاقیا، کاج و… شناسایی شده که براساس بیماری و خسارت و میزان خطرآفرینی نسبت به حذف آن اقدام می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: البته انحراف درخت و زاویه‌دار شدن نسبت به حالت طبیعی و غیرقابل اصلاح‌بودن این درختان، هم یکی از دلایل حذف درختان است.

وی اذعان کرد: شهروندان هم می‌توانند در صورت خطرآفرینی درختان درخواست خود را برای بازدید در سامانه ۱۳۷ و یا درگاه اینترنتی سازمان به آدرس www.QOMparks.ir ثبت کرده تا اقدامات لازم در خصوص آن صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.mnxt23nmxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما