تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : 3547
مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این بنیاد تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ اثر را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آستان قدس به احیای آثار دانشمندان اسلام نگاه ویژه‌ای دارد.
 بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ۴ هزار و ۵۰۰ اثر را منتشر کرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مرویان حسینی در نشست خبری آیین رونمایی از آثار کنگره بین‌المللی سید مرتضی علم‌الهدی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب که در موسسه دارالحدیث برگزار شد، اظهار داشت: سید مرتضی از دانشمندان بزرگ قرن پنجم شیعه است و حلقه وصل دوران شیخ مفید و شیخ طوسی است.

وی ادامه داد: سید مرتضی شخصیت جامع‌الشرایطی است که در فقه اصول کلام حدیث تاریخ تفسیر و ادب اسلامی نوآوری‌های ممتازی داشته و شخصیت کم‌نظیری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرویان حسینی افزود: عقلانیت دینی و تقریب مذاهب اسلامی از باورمندی‌های ایشان است که نشان‌دهنده شخصیت تقریبی ایشان است.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب در باره سید مرتضی دو توصیه داشتند احیای آثار سید مرتضی کار ارزشمندی است و تحلیل شخصیت و اندیشه سید مرتضی خصوصاً در مباحث تاریخی و ریشه‌شناسی اسلامی کار بایسته و شایسته‌ای است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرویان حسینی تأکید کرد: در این زمینه مؤسسه دارالحدیث با اشراف آیت‌الله ری‌شهری گام اول را آغاز کرد  و در طی ۶ سال گذشته کار ارزشمندی را آغاز کردند و بیش از ۴۰ جلد از آثار سید مرتضی را تحقیق و بررسی قرار دادند.

وی با بیان این‌که با درخواست مؤسسه دارالحدیث تولیت آستان قدس رضوی نیز در بررسی آثار همکاری کرد و در این میان بنیاد پژوهش‌های اسلامی بازخوانی آثار نهایی را عهده‌دار شد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: علاوه بر این بحث تحلیل و بررسی دوران و مسائل تاریخی و اندیشه سید مرتضی بود که این بخش را دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش در قم مورد بررسی قرارداد و در همین زمینه بیش از ۴۰ نشست علمی را در این زمینه برگزار کردند.

وی بیان داشت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی بیش از ۴ و ۵۰۰ اثر را به مراکز علمی تقدیم کرده است و آستان قدس به احیای آثار دانشمندان اسلام نگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرویان حسینی تصریح کرد: پژوهش احیای آثار مفاخر اسلام باید با دقت نظر و توجه کافی خوبی صورت بگیرد و در این میان باید گفت سید مرتضی در نظام‌سازی معارف و ارزش‌های اسلامی نقش بسزایی داشته است.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.ynek49nm05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما