تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 3532
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، راهکار نجات شهر از آلودگی، ترافیک، کمبود پارکینگ را در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی دانست.
استفاده از حمل‌ونقل عمومی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد/برنامه‌ریزی برای دسترسی بهتر شهروندان به حرم مطهر و جمکران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت توجه به حمل‌ونقل عمومی در شهرها و کلانشهرها، اظهار داشت: مشکلات زیست‌محیطی در کنار ترافیک، کمبود پارکینگ و … این روزها به چالشی جدی در شهرها تبدیل‌شده است که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای کاهش مشکلات هستیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم شیوع کرونا را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: اپیدمی این بیماری سبب تبلیغ استفاده از خودروهای شخصی و کاهش بهره‌گیری از حمل‌ونقل عمومی به علت رعایت بهداشت فردی شده است که همین موضوع در کاهش چشمگیر استفاده‌کنندگان از اتوبوس و تاکسی نقش زیادی داشته است.

نیک با تأکید بر اینکه درپسا کرونا درخواست ما این است که مردم به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی بیایند، تصریح کرد: راهکار نجات شهر از آلودگی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه برای عریض‌‎تر کردن بلوارها میلیاردها تومان هزینه کرده و تعداد خودروهای شخصی نیز بیشتر می‌شود که این موضوع راهکار مناسب نیست، عنوان کرد: راهگشای اصلی رفع گره ترافیک، توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: یکی از معضلات شهر قم پارکینگ‌ها هستند، شهر به پارکینگ تبدیل‌شده و ما نیز در این زمینه معضل داریم، اگر به حمل‌ونقل عمومی توجه کنیم نیاز به ساخت پارکینگ هم نیست.

نیک بیان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد که با حمل‌ونقل عمومی شهروندان به نزدیک‌ترین نقطه حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران دسترسی داشته باشند.**



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.x8xbjh8nw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما