تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 3494
رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران مطرح کرد؛

ایران؛ بزرگترین شبکه خیریه بانوان در جهان اسلام

رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران گفت: با وجود بیش از 140 شبکه خیریه بانوان دارای بزرگترین شبکه خیریه زنان در جهان اسلام هستیم.
ایران؛ بزرگترین شبکه خیریه بانوان در جهان اسلام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، راضیه میرعلی ملک در گفتگو با  پیام خانواده، ضمن اعلام بزرگترین شبکه خیریه بانوان در جهان اسلام اظهار داشت: تاکنون بیش از 140 شبکه خیریه به عنوان مرکز نیکوکاری کمیته امداد در مدارس راه اندازی شده که فعالیت بسیار گسترده ای تا به امروز داشتند.

وی همچنین با اعلام تولید روزانه 4هزار ماسک در یکی از مراکز نیکوکاری افزود: مراکز نیکو کاری و خیریه های زنانه به ویژه در زمان شیوع کرونا خوش درخشیدند و توانستند خدمات بسیار ارزنده ای با سابقه ای کمتر از یک سال، نشان دهند.

میرعلی ملک رویکرد شبکه های خیریه را ارایه خدمات به جامعه نسوان از بعد فرهنگی و مادی خواند و گفت: شبکه بزرگ خیریه بانوان علاوه بر فعالیتهای اقتصادی و ارتقای وضعیت معیشتی در زمینه سلامت روان نیز فعالیتهای بسزایی داشتند.

وی افزود: خیریه های زنانه می توانند در سطح جامعه شبکه سازی کنند که به دنبال آن کنش گری بزرگی در جامعه بانوان اتفاق می افتد و این مهم نیز با مولفه های اعتماد اجتماعی میان مددجویان و مددکاران شکل خواهد گرفت.

رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مددکاران در عرصه های متفاوت فرهنگی به مددجویان خدمت رسانی می کنند و در صورت پاسخ مناسب به نیازهای مددجویان، آنان نیز در باور خود به تعهداتی در قبال مددکاران پایبند خواهند بود.

میرعلی ملک در ادامه با تأکید بر اثربخشی فرهنگی مراکز خیریه زنانه اظهار داشت: هویت های شکسته شده زنانی که بد سرپرست و یا بی سرپرست هستند، از طریق خیریه های زنانه بازسازی می شود و این مراکز تنها در عرصه حمایت های اقتصادی فعالیت ندارند.

وی دیدگاه های جامعه را زمینه ساز اصلی در شسکته شدن هویت زنان دانست و گفت: این جامعه است که با القا نادرست دیدگاه های خود باعث ایجاد هویت های شسکته در بانوان می شود و مراکز خیریه بانوان در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است.

رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اصلاح دیدگاه های غلط در ارتباط با زنان بدسرپرست و بی سرپرست در جامعه، اظهار داشت: مراکز خیریه بانوان از طریق برنامه های مختلف سعی در ایجاد فرهنگ سازی و اصلاح دیدگاه های نامناسب فرهنگی و ساخت نگاهی نو در این زمینه دارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.9bfurhbaaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما